A Futár

19-es kaland

Egy bokor tövében szunyókálsz ebéd után. Egyszer csak elhaló hörgés zavarja meg pihenésed. Bár úgy gondolod, nem lehet veszélyes a dolog, azért fegyverrel a kézben nézel körül. Nem látsz semmit, és már éppen azt hinnéd, álmodtál, amikor megint hallasz valamit. Érzékszereveidet a lélekenergia felkutatására koncentrálod.

1. próba: szubtéri érzékelés

Az illúzió eloszlik; egy sebesült férfi fekszik előtted – éppen csak nem botlottál el benne. Ahogy jobban megnézed, hordád jelvényét látod a ruháján. Motyog valamit, de annyira elhaló a hangja, hogy nem érted mit mond. Ha nem teszel valamit, itt hal meg melletted. A sebkötözés nem elég gyors módszer, kénytelen leszel beletölteni egy gyógyitalt.

2. próba: gyógyital

A férfi magához tér. Megköszöni a segítséget, és megpróbál feltápászkodni, de megint összeesik. Elmeséli neked, hogy egy szörnyű pók támadta meg, amelynek mérge alighanem gátolja a regenerációt. Azt is elmondja, hogy sürgős üzenetet vitt a hordaparancsnoknak, amikor megsebesült. Mivel úgy néz ki, egyhamar nem mehet tovább, megpróbálod rábeszélni, hogy bízza rád a feladatot.

3. próba: meggyőzőkészség

A futár végül csizmája sarkából előhúz egy tekercset és átadja neked.
– De nagyon vigyázz rá! – kéri.
Útnak indulsz: szerencsére tudod merre táborozik mostanában a hordaparancsnokod.
Sajnos útközben egy vérszomjas fenevad állja utadat.

4. próba: csata

Továbbmész, és hamarosan meg is pillantod a tábort. Óvatosan közelíted meg, mivel biztos vagy benne, hogy a környéken csapdákat állítottak fel a hívatlan betolakodók ellen.

5. próba: csapdaészlelés

Szerencse, hogy ilyen óvatos voltál, különben biztosan beleestél volna abba a karókkal teli, álcázott verembe! Az őrök ugyan megállítanak, de amikor felismernek, gond nélkül továbbengednek. Átadod a levelet, és elmeséled, mi történt szegény futárral. A hordaparancsnok rögtön intézkedik a mentőcsapat kiküldéséről, aztán téged is megjutalmaz.

Vissza a kalandokhoz