A Hűség záloga

279-es kaland

kut.jpg

Az esőcseppek ütemesen dobolnak a fejeden. Próbálsz a kút apró fedele felé húzódni, de teljesen felesleges, mert a szél úgyis olyan erősen fúj, hogy szinte vízszintesen esik. Sötét árnyak mozognak, amerre csak nézel. Ide beszélted meg a találkozót, hát türelmesen vársz. Hosszú ideje gyötör a gondolat, hogy hordát kellene váltanod, új lehetőségek nyílnának meg előtted. Viszont szövetséged is a szívedhez nőtt, nem igazán válnál meg tőlük. A kufár segédje ígért neked egy megoldást, most rá vársz. Valami olyat magyarázott, hogy egy rokona az Aukciós Házban dolgozik, és talán be tudna juttatni oda. Belegondolni is rémisztő mi lenne, ha lebuknál, hallottál már egy-két történetet, volt akit ott elkaptak, mert éjszaka betört és hosszútávra szeretett volna kölcsönözni valamit, nem mérlegelték, hogy mit keres ott, azonnali halál volt az ítélet. Viszont állítólag, van egy olyan pergamenjük, amit ha aláírsz, a hordaparancsnokok közötti egyezmény alapján, továbbra is szövetséged tagja maradhatsz. Ez elég ok arra, hogy kockáztasd az életedet, legalábbis most így gondolod. Hirtelen melletted egy árny válik ki a sötétség függönyéből, egy pillanatig azt hiszed a segéd, de csak egy torzszülött veti rád magát.

1. próba: csata

osi_var.jpg

Hamar végzel vele, nem okozott problémát, viszont egyre türelmetlenebb vagy, késik a kufár segédje. A szél lassan elgyengül és az eső is már csak szemerkél, hamarosan megérkezik, akire vártál, ketten vannak, egy kicsi szemüveges gnóm a társa.
- Akkor 50-50 dukát, ahogy megbeszéltük. – mondja a segéd.
- Nem, kis barátom, a kialkudott ár összesen volt ötven, huszonöt most, és huszonöt, ha enyém a tekercs. – próbálod győzködni őket.

2. próba: meggyőzőkészség

kez.jpg

Végül csak kialkudtok az eredeti árban, a kis ravasz, próbált többet kérni, bár neked száz dukátot is megért volna, de így, hogy neked kell érte menni, az ötvenet reális árnak tartod. A gnóm az Aukciós Ház hátsó bejáratához vezet téged. Az ajtó természetesen zárva van, és bár kicsit értesz a zárak bütyköléséhez, nem szívesen állnál most neki itt ezzel bajlódni. Elő is veszed pont az ilyen célokra tartogatott varázstekercsedet, melyen egy zárnyitás ige van. Egy dukátért vetted a kufártól, utolsó darab volt, remélhetőleg működik is, minden tudásodra szükség lesz, hogy kellően erős legyen a mágia.

3. próba: taumaturgia

csontlepcso.jpg

A zár halkan kattan egyet. A gnóm kinyitja az ajtót, és előre megy.
- Gyere, a raktár lent van a pincében. – és már szalad is a közeli lépcső felé.
Szinte végtelennek tűnik, míg a csigalépcső aljáig leértek. Sorra haladtok el, a ráccsal elválasztott, kis kamrák mellett, ahogy bepillantasz, elképesztő látvány fogad, több sámán iszák, egy kis dobozban vagy tíz zafír gyűrű, egy láda, tele aukciós bérletekkel. Nem bírod kapkodni a fejed, a sok csodálatos relikvia láttán. Végül odaértek a folyosó végi kis polchoz, a gnóm pedig egy tudás könyve mögül, egy pergament vesz elő. Egy pillanatra rád néz, majd szemei rémülten kidüllednek. Hatodik érzéked jelez, gyorsan megperdülsz és pajzsodat védekezőn magad elé rántod.

4. próba: védekezés

arnyrem.jpg

Tompán puffan valami a pajzsodon, pillanatnyi rémületedet leküzdve, kilesel a pajzs jótékony védelméből, és egy félelmetes iszapgólemmel találod magad szembe. Ha innen ki akarsz jutni, le kell győznöd.

5. próba: csata

gonosz.jpg

A raktár őrzője szinte szétfolyik a padlón. Nagy levegőt veszel, ez kemény csata volt.
- Gyere, menünk kell, hamarosan újra éled, nincs sok időnk. – sürget a gnóm.
Kettesével veszed a lépcsőket felfelé, szinte lökdösöd magad előtt kis barátodat.
Ahogy felértek a pincéből, szinte kiugrasz az ajtón, egészen a közeli sötét sikátorig rohantok. Előkeresed a 25 dukátot, és átadod gnóm segítődnek, ő pedig átnyújtja neked a pergament. Épp nyitnád ki, hogy megvizsgáld, mikor egy mély hangot hallatsz a hátad mögül.
- Ki vagy te, hogy merészelsz a házamból lopni? – mondja a fekete köpenyes alak, körülötte halvány, lilás fény dereng. Válaszodat meg se várva, már valami igét mormol, egyetlen esélyed, ha megelőzöd egy gyors csapással.

6. próba: kritikus ütés

bilincs.jpg

Erős csapást mérsz a halántékára, és ájultan esik össze. Lelki szemeiddel már látod, ahogy holnap reggel hajtóvadászatot indítanak utánad, így inkább megpróbálsz egy felejtésvarázst bocsátani az eszméletlen mágusra.

7. próba: felejtés

Remélhetőleg reggelre, semmire se fog emlékezni. Riadtan körbenézel a gnóm már eliszkolt. Te is a gyors távozást választod. Hamar visszatérsz hordád táborához, már mindenki alszik szinte, csak páran őrködnek ébren, vagy épp szerencsejátékkal múlatják az időt. Egy félreeső helyen megvizsgálod szerzeményedet. Remegő kézzel kitekered a pergament. Felül nagy betűkkel ezt olvasod: A Hűség záloga, alatta pedig folytatódik: Ezen dokumentum tulajdonosa, a hordaparancsnokok közti egyezmény értelmében…
Oldalt pillantva egy végzeturat látsz meg, elmélyülten tanulmányozza ő is a kezedben tartott írást. Zavartan rápillantasz, félve, hogy mi fog történni.
- Ó, hát ez nagyon tetszik, honnan szerezted? – kérdi barátságosan.
- Vettem. – válaszolod röviden, közben gyanakodva figyeled.
- Nem adnád el, ahogy elnézem átruházható, ha még nem használtad, adnék érte ötven dukátot is. – érdeklődik.
- Legyen kétszáz dukát, és a tied! – válaszolod kapzsin neki.

8. próba: kereskedelem

Hosszas alkudozás után, kiderül, hogy ötven dukát van csak nála, viszont hajlandó az árat némi lélekgyémánttal kiegészíteni. Ennek az ajánlatnak nem tudsz ellenállni, létrejön az üzlet, egy marék lélekgyémántot kapsz, ránézésre is több, hatvan darabnál. Örülsz a dolognak, úgy érzed nagyon jól jártál, át is nyújtod a tekercset neki, amire ő egyből rá is vési a nevét, nem látod pontosan, csak az első néhány betűt: Shutruk… Aztán felpattan, és úgy elrohan a hordaparancsnokhoz, hogy elköszönni sincs időd. Boldogan állsz neki, megszámolni a gyémántokat.

Vissza a kalandokhoz