A mélység titka

505-ös kaland

Régóta terjed a hír, hogy a lélekkristályt kutató barlangászok több járata már beomlott, szörnyek öltek le közülük sokakat, vagy csak egyszerűen eltűntek. Valószínűleg ezért önkénteseket keresnek a járatok felderítésére, és akadálymentesítésére.
Jelentkezésedkor az erődre kíváncsiak. Egy nagy követ kell elhengergetned az egyik járat elől.

1. próba: erő

feny.jpg

Többen indultok, de egy elágazó járatrendszert kell felderítened. A többiek talán kevésbé erősek, és harci tapasztalatokban is elmaradnak mögötted, de a barlangi közlekedés és tájékozódás tekintetében te vagy tőlük nagyon lemaradva, sőt egy idő után szó szerint távolságban is. Az előtted haladók fényét még látod, de az elágazásnál szétszóródnak. Neked a legbűzösebb, legocsmányabb járatot hagyták. "Így jár, aki pórul".
Le kell ereszkedned az ocsmány járaton, ha nem akarsz visszakullogni dolgod végezetlenül.

2. próba: mászás

csontok.jpg

A járat a nyúlós, nyálkás anyagon kívül csontokat is tartalmaz bőséggel, így meg sem lepődsz, amikor szembe kell nézned ellenfeleddel.

3. próba: csata

csontlepcso.jpg

A szörny mögött egy kiépített, de kellemetlen érzéseket nyújtó részre értél. Előtted egy csontlépcső, mely az abszolút barlangi sötétbe vezet. Orrodat is csavarja valami dögletes szag ami a kénköves poklot juttatja eszedbe.
Elindulsz, de egyre nehezebben kapsz levegőt.

4. próba: egészség

hegymely.jpg

Egy kénes lávató mellett érkezel le, egy tágasabb barlangba. A fortyogó gejzír gázai eléggé elcsigáztak, de úgy véled már elég mélyen vagy némi kutatáshoz. A barlang további részeit vizsgálod, amikor valamilyen lény a rád veti magát.

5. próba: csata

barlangszoba.jpg

Megvizsgálod a félreeső barlangrészt, ahonnan a lény előbukkant, de csak egy csomó tojáshoz hasonló, nyitott valamit találsz. Valószínűleg már kikeltek belőle a szörnyek.
Tovább haladva egy szűk járatba érsz, amelyiknek nedves és csúszós a fala. Igyekszel megkapaszkodni, de esélyed sincs, így lezúdulsz egy rakás trutyit cibálva magaddal.

6. próba: életpont

melyseg.jpg

Egy nagy, szikrázó terembe estél, valamelyest a kapaszkodási kísérletedtől lassulva. A hatalmas helyet mintha mindenütt drágakövek borítanák. Közelebb kerülve észleled, hogy csak hegyikristályok, de olyan méretekben és színekben, amelybe a szemed is belekáprázik. A terem végéből fény szűrődik be és az verődik vissza a falakon. A járatban van valami visszataszító és kellemetlen érzéseket keltő, pedig a kékes fény idelenn, teljesen meglepő. Elindulsz, de valami mágikus erőfal visszalök. Érzed, hogy ezt mágikus energiáiddal tudod csak semlegesíteni.

7. próba: varázspont

tenger.jpg

Átjutottál az erőfalon. Odaát egy földalatti tó csodás szépsége, és örök fényű fáklyák fénye fogad. Egy csomó torz, csápos, albínó és kék bőrű galetkit látsz a túlsó parton. egy romos várost és lakóbarlangokat a falban. Óvatosan belopódzol és megvizsgálod, hogy vajon ők, hogyan közlekedhetnek. Látsz egy jól látható felfelé vezető lépcsős járatot, melyet valami mágikus sötét takar el, már pár méter után.
Úgy véled ez lehetett talán a mondabeli Ősök Városa, ahol mostanra már csak elfajult korcsok élnek. Mindenáron el kell juttatni az információt az uralkodóhoz, de legalább a hordaparancsnokodnak, így a lehető legrövidebb úton elindulsz felfelé. A lépcsőnél azonban akadályba ütközöl. egy mesterséges lény formálódik előtted, és zárja el az utad.

8. próba: csata

Megtépázva, elfajzott galetkiktől üldözve jutsz fel a kiindulási területre, ahol némi segédlettel visszavered a csőcseléket. A hordaparancsnokod már estére eléred, és az információt megosztod vele. Azt veszed észre, hogy az Ősök Városának híre oly mértékben felvillanyozta, hogy máris hadjáratra készül. Kezedbe nyom pár lélekgyémántot, és otthagyva téged, elit alakulata élén már száguld is a barlang felé.

Vissza a kalandokhoz