A nekromanta átka I: Árnyerdő

196-os kaland

Hazafelé menet egy hordatársadat látod a földön fekve, mozdulatlanul nem messze az erődötöktől. Közelebb mész, hogy megvizsgáld hogy van.

1. próba: sebgyógyítás

Még él, de nagyon gyengén lélegzik. Nem látsz rajta semmilyen külső sérülést, sem varázslattól, sem fegyvertől származót.
Nem tudod mi történhetett, de nagyon le van gyengülve. Annyit tudsz tenni, hogy felülteted, és kicsatolod a vértjét, hogy jobban tudjon lélegezni. A végzeturak regenerációja nagyon gyors, de a biztonság kedvéért előkészítesz egy gyógyitalt.
Most már szemmel láthatóan lélegzik, és hamarosan köhögve, hadarva, összefüggéstelenül beszélni kezd. Nem értesz belőle sokat, de a halál, állatok, sötétség, gyengeség, fájdalom szavak elég gyakoriak.
Megpróbálod talpra segíteni, és elsőre úgy tűnik tud járni, de egy köhögőroham után megint rosszabbul lesz, és segítséggel is nagyon lassan haladtok, így úgy döntesz adsz neki egy gyógyitalt.

2. próba: gyógyital

Ezután már viszonylag hamar hazaértek, ahol társaid segítségével ágyba dugjátok a sérültet, aki azonnal elalszik.
Néhány óra múlva magához tér. Fizikailag semmi baja, a köhögésének nyoma sincs, és beszélni is - ugyan kicsit hadarva, de érthetően - tud. Lelkileg azonban láthatóan megviselték a történtek. A szemében rettegést látsz, és a hangjában is félelmet érzel.
Elmondja, hogy az egyik szomszédos erődben lakik, és éppen az aznap esti vadászatra ment, amikor betévedt az Árnyerdőbe. Hogy ott mi történt az még az elbeszélése után is homályos. Beszél szellemekről, hangokról, halott állatokról, hogy valami elszívta az erejét, üldözte, meg akarta ölni. A legfurcsább az elbeszélésében, hogy hiába ölte meg a rátámadó szörnyeket, azok mindig feltámadtak és újra rárontottak.
Végül kimenekült az erdőből, és hazaindult, de elfogyott az ereje, és összeesett, a további részről neked több emléked van, mint neki. Megköszöni a segítséget, és az ápolást, és kér még egy napot a vendégszobátokban, hogy pihenhessen.
Nagyon kíváncsi leszel, vajon mi történhetett abban az erdőben, így délután nekivágsz. Az erdő nincs messze, de elég nagy, és a megmentett végzetúr beszámolója is kicsit homályos, de egy kis szerencsével megtalálhatod azt a helyet, ahol ő is
járt.

3. próba: Szerencse

Hirtelen az erdő egy olyan részére érsz, ami feltűnően sivárabb, mint az eddig megszokott kép. Az állathangokból is egyre kevesebbet hallasz, és a fák is korhadtabbnak, öregebbnek tűnnek. Hirtelen erős fejfájást érzel.

4. próba: életpont

Lassan megszokod a folyamatos fejfájást, és elszántan továbbindulsz megkeresni, hogy mi okozza. Ahogy haladsz előre lassan olyan érzésed van, mintha valami el akarná szívni az életerődet, és az energiádat. Megpróbálsz egy védővarázslatot aktivizálni a szokatlan támadás ellen.

5. próba: IQ

Sikerült! Rájössz, hogy a földön keresztül szívja valami az erődet nagyon lassan, így létrehozol egyfajta mágikus védőcipőt. Ami egy másik végzetúr varázslatát is sokszor elnyeli, az ezt a gyenge varázslatot könnyedén távol tartja tőled. Hamarosan a fejfájásod is elmúlik, valószínűleg az energiaszívás mellékhatása. Azt már érted, hogy mi miatt ilyen sivár a táj, és miért menekültek el az állatok, ám az okokat még mindig nem tudod.
Érzed, hogy lassan erősödik a védőmágiádnak feszülő erő, de ahogy egy elágazásnál jobbra fordulsz ismét gyengül. Visszatérsz és baloldali utat választod, és ahogy számítottál rá ismét erősödik. Reméled, hogy így hamar megtalálod a baj okát, és erősen reméled, hogy a védőmágiád ott is kitart.
Egy nagyobb tisztáson egy hatalmas állat tetemét látod. Talán egy mammutóriás lehetett, szinte csak a csontjai maradtak meg, minden mást magába szívott a föld.
Ahogy közeledsz egyszer csak úgy érzed, mintha megmozdult volna. Megállsz egy pillanatra, és valóban mintha megmozdítaná a fejét - legalábbis a koponyacsontját. És ekkor megérzed a mágiát is, ami mozgatni próbálja. Varázserőddel megpróbálod megakadályozni, de a mágia nagyon erős. Minden tudásodat össze kell szedned, hogy megakadályozd. Harcról itt szó sem lehet, hisz mindig újra feltámaszthatóak a csontok, még ha legyőzhető is a lény.

6. próba: taumaturgia

Sikerült! Legyőzted a mozgató mágiát, és meg is értetted a működését, ha hasonló lénnyel találkozol a későbbiekben, azt is mozdulatlanná tudod tenni.
Hamarosan rájössz mennyivel jobban tetted, hogy nem a harcot választottad, hamarosan tetemek tucatjaival találkozol, ennyi ellenfél ellen soha nem lenne esélyed.
Kezded úgy érezni, hogy védőmágiád csődöt mond, amikor egy barlanghoz érsz. A bejárat környékén sétálva az az érzésed támad, hogy belül van ennek a mágiának a forrása, amit csak megerősít az, hogy barlang előtt több méterre semmi jele az életnek.
Előveszed a fegyvered, és belépsz a barlangba. Bent egyetlen hatalmas üreget látsz, körben néhány használati tárgy - főző- és evőeszközök, rongyok, papírok, törött üvegcsék -, középen egy nagy energiagömb, mellette egy rongyokba öltözött, csont és bőr humanoid, és valamilyen négylábúnak a csontváza, amint valamit csinálnak a gömbbel. Nem sokat gondolkozol, mire észrevesznek egy varázslattal elintézed a csontvázat, és szembefordulsz a nekromantával.

7. próba: csata

Nem volt könnyű győzelem, mert elég sok energiádat elvitte a védőmágia. Megnézed a gömböt középen. Rövid vizsgálat után rájössz, hogy ez valamiféle térkapu, amit a környezetből elszívott energia táplál. Nem akarod tudni, hogy hova vezet, és mit vagy miket akart ezen keresztül idejuttatni a nekromanta, inkább megpróbálod a mágiáddal lerombolni.

8. próba: Mágia

Sikerült! Ahogy a gömb összezsugorodik majd eltűnik, úgy szűnik meg a védőmágiádnak feszülő energia. Rossz előérzeted van, és ebben az ellenséges világban megtanultad, hogy vagy hallgatsz a megérzéseidre, vagy véged, gyorsan kirohansz a barlangból, és a földre veted magad. Valóban, a gömbből felszabaduló energia hatalmas robbanást okozott a barlangban, és ahogy felkászálódsz látod, hogy az egész beomlott. Örömmel indulsz hazafelé azután, hogy egy ilyen komoly veszélytől szabadítottad meg közeli vadászterületeteket, de vajon ki lehetett a nekromanta, és mit csinált itt. Egy kis pergament találtál a barlang mellett egy furcsa jellel. Talán ha valahol meglátod ezt a jelet többet is kideríthetsz. Amint hazaérsz elmeséled a többieknek és a vendégeteknek az esti kalandokat, és megmutatod a pergament. Rettegő hordatársad valamelyest megnyugszik, és megköszöni, hogy biztonságosabbá tetted az erdőt, bár ő többé be nem teszi oda a lábát. Segítségedért és fáradozásaidért egy kis csomagot nyújt át, majd hazaindul.

Vissza a kalandokhoz