A tőrkristály titka

813-as kaland

terkep.jpg

Egyik nap a táborotokban furcsa látogatóra figyelsz fel, amint parancsnokod sátrába siet. Tudósféle lehet, legalábbis fegyvereket nem látsz rajta, járása görnyedt, hóna alatt mindenféle tekercset láttál, ami bármi lehetett, akár térkép is, morfondírozol. De nem sokáig hagyják gondolataidat elkalandozni.
- The_Public_Enemy, - hallod a neved - siess, mert Magirox türelmetlenül keres téged! - szólnak az őrök.
Mi az már megint? Gondolod dühösen. Mostanában kicsit kijut a jóból neked, nincs kedved megint a parancsnok szeszélyeihez.
Futva indulsz hozzá és ahogy belépsz, hátrahőkölsz kicsit hangja hallatán.
- Kedves The_Public_Enemy, már alig vártalak! - üdvözöl nyájasan Magirox. Ez gyanús, itt valami nagyon nem stimmel - gondolod. Nem szokott ilyen kedves lenni se hozzád, se senkihez a parancsnok. Mellette ül az asztalnál a már látott tudósféle, görnyedten tanulmányoz egy kiterített iratot, talán térkép lehet. Bemutatom akadémiánk legjobb és egyúttal legidősebb tanítóját Merlinust, int az öreg felé Magirox, majd közelebb lép hozzád és átkarolja vállad, füledbe suttogva szavait elkezdi mondanivalóját. Az öreg rád se hederít, csak folytatja az írást.
- Most nagyon figyelj rám, kedvenc bajnokom! Emlékezz arra, amikor egyik küldetésed során találtál: egy kis kristályszerű tárgyat, ami egy tőrt ábrázolt és egy igazi tőrről mintázták!
Hát persze, kezd derengeni, hiszen még Te hoztad el a parancsnoknak utasításai alapján a kis tárgyat, de elég régen volt már, őszintén szólva el is feledted. Az igazi tőr most parancsnokod igen széleskörű fegyvergyűjteményét gyarapítja, de a kis tárgyról nem tudtál semmit, hová kerülhetett. Magirox folytatja:
- Most elérkezett az ideje, hogy fényt derítsünk a tőr titkára! - Diadalmasan vigyorog, ami kicsit furcsán néz ki rajta, de vállat vonsz, majdcsak beavat. Némi hallgatás után, megköszörüli torkát és megkérdi - tehát akkor elvállalod a feladatomat?
- Khm, mit is parancsnok? - mondod zavartan. Jaj, ne legyél már ennyire nehézfejű galetki! - vágja fejedhez dühösen. Természetesen Merlinus megfejtette, hogy a kis tárgyat mire kell használni, de ami még fontosabb, hogy hol!
- És mégis hol van az a hely, ha szabad kérdeznem parancsnok? – mondod halkan.
Magirox zavartalanul folytatja:
- Ahogy már sejtettük, a tőr és a kis kristálytőr kapcsolatban állnak egymással, valaminek a kulcsa lehet mindkettő. A kérdés, hogy minek? De ezt neked kell megtalálnod már, kedves The_Public_Enemy!
Vagy nem találod rá magad eléggé alkalmasnak? - kérdi gyanakodva. - Természetesen, bőségesen megjutalmazlak, ha sikeresen teljesíted e feladatot és visszatérsz hozzám az eredménnyel! A dupláját adom lélekgyémántban a megszokottnak!

1. próba: meggyőzőkészség

tron.jpg

- Nos, igen - néz rá a tudósra Magirox - máris megkapod a térképet, ahogy elkészült Merlinus. A tőrt és kis kristályt neked adom, vigyázz rá! - csúsztatja a kezedbe a tárgyakat Magirox. Az öreg rád néz, de szerinted félvak és lehet, hogy süket is, mindenestre biztatóan rávigyorogsz és nyújtod a kezed felé. Az összehúzza szemöldökét és furcsán bámul vissza.
Magirox rászól - khm… kedves Merlinus, tudod, a térkép!
- Ah, igen - eszmél öntudatra az öreg, s reszkető hangon mondja: - már adom is…
Keresgélni kezd az asztalon, te odalépsz és elé teszed azt, amire írogatott az előbb.
- Nem ez az? - kérded segítőkészen.
- El a kezekkel! - Rivall rád dühösen, ki tudja, milyen varázslatokat szabadítasz ki, ha nem vigyázol!
- Igen, ez az a térkép, fogd! - összetekeri, odadobja eléd dühösen és máris kiviharzik a többi papirosával egyetemben.
Nos, nincs más dolgod, el kell indulnod, ahogy elkészülsz, de amikor kiteríted a térképet, úgy érzed, ez valami rossz vicc lehet csak! A kiégett pusztaságon át vezet az út a térkép szerint, mégpedig a magas, sziklákkal csipkézett, hóborította hegyek felé! Igencsak szűkölködni fogsz a hosszú úton lélekenergiában, a pusztaságon nem nagyon fogsz vadat találni, amivel csillapíthatnád éhségedet, és vizet sem, ha szomjas lennél. Már csak ez hiányzott - gondolod, de ha már elvállaltad, nem maradhatsz szégyenben így irány a pusztaság!
Első napod végén kimerülten rogysz le egy repedezett sziklahasadékba. Éjjel hűvös lesz, így felkészülsz, nehogy halálra fagyj! Bízol önmagadban, hiszen van elég manád a varázslathoz, ami melegen fog tartani, mert tüzet nem tudsz gyújtani semmiből, itt csak kövek és sziklák vannak, fadarab, gyökér sehol.

2. próba: varázspont

hegy.jpg

Néhol szétszórt páncélok hevernek, csontok villannak ki alóla, régi utazók, kalandozók járhattak erre, de nem voltak olyan szerencsések, mint te. Vajon mennyire vagy kész sziklákat megmászni? Lábad alól egyre többet csúszik ki a talaj, páncélod úgy érzed, a mélybe húz, félő, hogy a sziklás hegyoldalon egyszer csak elindul egy sziklaomlás és maga alá temet!

3. próba: mászás

havas.jpg

Be kell húzódnod éjszakára egy barlangba, nekiállsz hát keresgélni, az ösvénytől kicsit eltávolodva a hegyen.

4. próba: szubtéri érzékelés

alszik.jpg

Furcsa álmot látsz, miközben elszenderedsz. Megpróbálsz felébredni, de moccanni sem tudsz. Vénségesnek tűnő hang szólal meg fejedben, valóságosnak tűnik, de nem látsz senkit. Persze, hiszen csak álom - gondolod.
- Jól figyelj rám betolakodó! - rivall rád a hang. - Megzavartad nyugalmamat és most válaszolnod kell egy kérdésemre, hogy tovább mehess!
- Mondd csak! - válaszolsz, hiszen szereted a találós kérdéseket. Hirtelen képek rohanják meg elmédet, mely szerint élt itt egy régi istenségben hívő varázsló, aki kalandozó, vándorló végzeturakat kapott el szórakozás gyanánt. Kiszipolyozta lélekenergiáikat és az istenének áldozta lelküket, elvette javaikat, csontjaikat a hegy lábához szórta.
De egyszer túl erős ellenfelet ejtett rabul, akit ugyan nem tudott megölni, de bebörtönözte a hegybe. Viszont a varázsló annyira megsebesült a vele vívott harc során, hogy már nem tudott magán segíteni, csak szellemi energiaként tudott tovább létezni és megátkoz minden erre tévedő végzeturat, ha az nem tudja a kérdésére a választ.
- Jöjjön hát a kérdésem! - hallod a hangot.

5. próba: kvíz

eroproba.jpg

Lassan közelítesz a hegycsúcs felé, de az ösvény elkanyarodni látszik és te követed a térkép szerint. Elérkezel egy tömörnek látszó sziklafalhoz.
Itt lenne a vége? Hiszen még nem találtál semmit, tehát be kell valahogy jutnod, mert az útvonal tovább halad a térkép jelölése szerint. Eszedbe jut, hogy megvizsgáld a köveket közelebbről is, jeleket keresel rajta, hátha van valami utalás, hogyan juss be. Nincs időd sokáig gondolkodni, ha volt is itt valami jel, már régen lekophatott, erős szelek és havazás erodálta a köveket. Meg kell próbálnod erővel eltolni az akadályt, valamelyik irányba csak engedni fog a fal! Nekiviselkedsz hát és megveszíted minden erődet, energiádat arra koncentrálod, hogy eltold a sziklafalat!

6. próba: erő

buvosszikla.jpg

Lassan, vigyázva minden mozdulatra, körülnézel és egy hatalmas falat veszel észre, ami furcsán csillogóan hat a fénygömböd világánál, amit varázsoltál. Úgy tűnik, itt nincsenek csapdák, vagy ha voltak is, már nem működnek. Odalépsz a falhoz és úgy látod, anyaga abból a kristályos anyagból lehet, amiből a tőr és kis kulcs is készülhetett! A falon rajzolatok és régi írásjeleket fedezel fel, de nem tudod elolvasni ezeket a jeleket, ismeretlen nyelven íródtak, vagy csak talán rég elfeledtétek őket, nem tudhatod. Kezeddel végigköveted a rajzolatokat és egy mélyebb vésetet találsz, ami a tőrt ábrázolja! De ha ide illik a tőr, a kis kristálynak is itt lehet a helye valahol - okoskodsz. Valóban, mellette karnyújtásnyira, csak ellenkező irányban megtalálod a kisebb változatát is a vésetnek. Logikusnak tűnik, hogy ide kell belehelyezni mindkét tárgyat. De vajon melyiket kell először?

7. próba: zárnyitás

feny.jpg

Először nem történik semmi, úgyhogy megpróbálod mindkettőt egyszerre elfordítani egy irányban. De vajon melyik irányt választod?
Úgy gondolod, arra fordítod őket amerre a jelek is haladnak. Homlokodról izzadságcseppek indulnak el lassan lefelé gördülve az arcodra, pedig itt hideg van, a hely elég hűvös egy jégkamrához is.
Ha a rossz irányt választod, bármi megtörténhet, nem tudhatod!

8. próba: szerencse

Döntésed helyesnek bizonyult, halk kattanást hallasz a falból, majd lassan elkezd eltolódni. Eltávolodsz kissé, kiélesíted érzékeidet és fegyveredet kezed ügyébe teszed. Kicsit homályos kamrát találsz egy nagy jégtömbbel a közepén. De valami történik, hirtelen olvadásnak indul és rohamosan csöpögve folyni kezd a víz a tömbről! Közelebb lépbe megdöbbenve látod, hogy mintha egy test lenne lefagyasztva a tömb mélyén, egy harcos körvonalait sejted alatta. Az olvadás nem természetes, mert nemsokára minden vízben tocsog, a test lassan kienged. Egy furcsa, ez idáig még nem látott hordajelvényt látsz a mellkasán. Hasonlatos egy kristályhoz, gondolod. De nem sokáig töprenghetsz, úgy látod, mintha megmoccanna a harcos! Lassanként öntudatra ébred, kezeivel tapogatózva keresi fegyverét. Aztán hirtelen mozdulattal felül és észrevesz. Te azt hiszed, most támadni fog, mert megszoktad már, hogy az ismeretlen vagy ellentétes hordájú végzeturak nem túl barátságosak, ha összefuttok valahol. De ebben az esetben tévedsz, a harcos lassan feltápászkodik és kezét nyújtja feléd. Azeroth vagyok a kristályhorda tagja - mondja rekedten, köszönöm, hogy felébresztettél börtönömből és végre szabad vagyok! Remélem, nem találkoztál a varázslóval, aki ide zárt, mert magam akarok végezni vele! - mondja dühösen. Te megrázod a fejed, elmeséled álmodat, ami ezek szerint igaznak bizonyult. Még nem hallottál erről a hordáról, kíváncsian hallgatod történetét. A végzetúr hirtelen fejéhez kap. Itt egy kis jutalom, azért amiért kiszabadítottál. Igaz, hogy sokat kellett érte küzdenem, de a szabadságom minden lélekgyémántot megér! Nyújtja feléd kezét, egy kis tarisznyával benne. Hálás vagy, hogy ilyen békésnek bizonyult, majd miután megegyeztek, hogy nem fogjátok megtámadni egymást egyelőre, elkezdtek lefelé ereszkedni a hegyről. Miután leértek, szétválnak útjaitok, de reméled, egyszer még összefutsz vele. Igaz, akkor már nem biztos, hogy ilyen barátságos lesz, gondolod. Ideje jelentenem Magiroxnak, mit végeztem hosszú utam során - gondolod és elkezded fárasztó, de eredményes utadat a Smaragd Hordahoz visszafelé.

Vissza a kalandokhoz