Entbogyó pálinka

86-os kaland

buvosszikla.jpg

Ott, a kövek közt mintha valami csillanna! Furcsán, kékesvöröses-zöldessárgás-lilásan! Nem, ez nem lehet igaz! Mert ez a természetfölötti, titokzatos szín csak két dologhoz tartozhat: vagy a mértéktelen mennyiségű antracit elfogyasztása után másnapos Végzeturat ebédelő, párzási lázzal küszködő nőstény kobaltsárkány ürüléke, vagy a Tekercs! Viszont a kobaltsárkányok párzási időszaka nem az év ezen szakaszában szokott lezajlani. Ekkora szerencsét! Remegő kézzel kaparod ki a földből a legrosszabb hírű késdobálók hátsó helyiségében az Ellenség kínzókamráit többször is megjárt, halmozottan végtaghiányos, mely hiányt felejtendő Végzetúrfeletti mennyiségű, rendkívül magas alkoholtartalmú italt szervezetében keringető, megkérgesedett lelkű veterán is csak áhitattal, suttogva emlegetett Tekercset! Igen, ez Maedhros Tekercse , mely a Seligen által elrejtett Entbogyó Pálinka rejtekhelyét mutatja meg a beavatottaknak. Node vajh Te a beavatottak közé tartozol-e?

1. próba: IQ

terkep.jpg

Messze földről érkezett butéliák címkéjének silabizálásától pallérozott elmédnek nem okoz gondot kihüvelyezni a tekercs rejtelmes jeleiben rejtőző jelentést: az egyik legígéretesebb rejtekhely innen nem is túl messze található, saját szövetséged szívben! Szíved zakatolását csitítandó ősi mantrához folyamodsz - nemazértiszommertmuszályazértiszommertjólesik - és megpróbálod arcodról eltüntetni az ostoba vigyort, nehogy társaid bármit is megsejtsenek arról, mit is találtál. Ez bizony nehezebben megy, mint gondoltad. Minden erőddel koncentrálsz, segíségül hívva még mágikus energiáidat is.

2. próba: taumaturgia

orult.jpg

Irtózatos erőfeszítések árán sikerült arcodra nagyjából semleges kifejezést erőltetned. Zseniális, hatalmas tudású Mágus vagy! Társaid láthatóan semmit sem sejtenek, együttérzésükről biztosítanak borzalmas szorulásod miatt. Szívedben madarak csicseregnek, ahogy elsietsz közöttük, mit sem törődve megtépázott méltóságoddal. Méltóság! Bah! Mit számít az a Legendás Entbogyó Pálinkához képest! Északon a legendák fele arról szól, hogyan adta el, játszotta ki, szúrta hátba és ásta el egymást apa és fia, a legjobb barátok, a legtisztább szívű szerelmesek. Kacagjanak csak, de a végén Te kacagsz. Magad mögött hagyva társaidat besurransz az egyik romos épület mögé, hajdanán valamelyik társad lakhatta, aki mára már rég vortexxé alakult, s már a nevére sem emlékszik szinte senki. Meglazítod a Tekercsen jelzett követ, mire az egész építmény recsegni-ropogni kezd! Erről egy szót sem írt a tekercs! Kétségbeesetten kapaszkodsz az egyik kibillenő gerendába, miközben látod, hogy a nevezett tekercs lassan kicsúszik ruhaujjadból. Magadban szitkozódsz, de inkább a tekercs, mint Te! Ekkor megpillantasz a szétnyíló kövek közt egy butéliát. Sajnos az építmény végkép megadta magát, záporoznak a kisebb-nagyobb fa és kődarabok, esélyed sincs arra, hogy odaugorj, és megkaparinthasd. Ez lenne a kisebik bakj, mert ahol kapaszkodsz, biztonságban vagy. A nagyobbik baj az, hogy bármelyik épületdarab szétzúzhatja a felbecsülhetetlen értékű nedűt tartalmazó üveget. Mit tartogatnak Neked az Istenek? Vajh a mai nap a szerencsenapod, avagy sem?

3. próba: szerencse

romhaz.jpg

A robajlás elcsitul, és csodák csodájára az üveg sértetlen. Letörlöd könnyeidet, és közben ráeszmélsz, hogy az utóbbi néhány percben zokogva imádkoztál a butélia szerencsés megmeneküléséért. Körbekémlelsz, látott-e valaki, majd nyugodtan konstatálod, hogy a környéken senki sincs rajtad kívül. Elégedetten horkantasz, majd visszafordulsz az üveg felé. Rémülten veszed észre, hogy legkedvesebb szövetségi társad nagyjából a butéliától húsz lépésnyire őrült grimaszba torzult arckifejezéssel remeg és nyáladzik! Meglátta ő is az Entbogyó Pálinkát! Cimborád teste hullámzani kezd, tagjai megnyúlnak, majd a butélia felé iramodik. Pillanatok alatt felméred a helyzetet - ha összekapod magad, és rohanni kezdesz, egyszerre fogtok odaérni. És persze összekapod magad, és rohanni kezdesz - az az üveg a Tiéd, nem lehet senki másé sem! Ezt jól láthatóan ő is ugyanígy gondolja, elkerülhetetlen az összecsapás!

4. próba: csata

Tépetten, izzadtan, véresen lihegsz társad megtépázott, ájult teste fölött. Igen! Győztél! A butélia a tied! Röfögve-morogva téped ki a dugót a felkapott üvegből, és beleszagolsz. Mint az anyatej. Mint a legcsodálatosabb álom. Egy nyugodt szombat délelőtt a hintaágyon, miközben a környék fáin a világ leggyönyörűbb hangú madarai dalolnak. Szégyenkezve dugaszolod vissza az üveget, majd gondosan elrejted. Miután végeztél, felejtésvarázst bocsájtasz magadra, hogy ne emlékezz, hova is dugtad. Túl romlott vagy, a sok harc megfertőzte már elméd, nem vagy méltó erre a nedűre. De tudod, hogy már van rá okod, hogy jobb legyél, és ha elég jó leszel, emlékezni fogsz majd arra, hova rejtetted az Entbogyó Pálinkát. Válladra kapod társad testét, és elindulsz az ispotály felé.

Vissza a kalandokhoz