Hírek

2009. december 06.
Dec. 6-án, vasárnap este 8-tól tervezett szerver leállás lesz, amely egészen a hajnali órákig fog tartani. Tehát este 8-ig mindenki költse el a LE-jét, helyezze biztonságba a karakterét, állatait stb. Az éjszaka futó programok (hatalom tornya, kínzókamra jóváírás stb) is később, manuálisan lesznek valószínűleg jóváírva.

2009. december 05.
A kvíz medál már nem eladható az aukciós házban.

2009. december 04.
Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható pajzsok (78. szinttől). Ezeknek a pajzsoknak van egy új képessége, a rezisztencia. A rezisztencia a varázslatoknak a nem sebző hatását enyhíti. Pl. ha egy varázslat csökkentené 20-szal a támadásodat, 20-as rezisztencia esetén csak 16-tal fogja csökkenteni.

2008. december 20.
Karácsonyi béke-legalább pihenünk egy kicsit

Karácsony
Dec. 24-én déltől dec. 25-én délig a Végzetúrban is karácsony lesz, ami azt jelenti, hogy nem lehet majd portyázni! Emellett aki az ünnepek alatt, 24. és 27. között belép a játékba, őskövet fog ajándékba kapni, amit cserébe egy, a világ3-mal kapcsolatos javaslat-kérdőív kitöltésekor vehet át.
A két ünnep között nem dolgozunk, ezért ekkor fejlesztések nem várhatóak, legfeljebb az esetleges kritikus bugokat javítjuk. Az email címünkre érkező levelekre válaszolni fogok ez idő alatt is.

2008. december 20.
Pár jövőben bekerülő fejlesztést osztott meg velünk Miklós:

Közeljövőben várható fejlesztések
Januárban ezekkel a dolgokkal fogunk kezdeni. A lista nem teljes, bővíteni fogom még.
- Email üzenet küldése inaktív szövetségi tagnak a játékon keresztül.
- Szövetségi toplistánál keresési lehetőség konkrét szövetségre.
- Ha egy kérdést a kvíz admin utólag, értékelés után töröl azért, mert már szerepelt, vagy helyesírási hiba szerepelt benne, akkor az ne változzon át a játékos számlálójánál rossz kérdésre.
- Epikus emlékműnél az ellenfelek életpont-növekedésének finomhangolása.
- Világok közötti ajánlás.
- A 10 döntetlenes küldetés könnyítése.
- 3. világ. A 3. világot várhatóan januárban indítjuk, és a szabályrendszere kicsit el fog térni az első 2 világétól, a hangsúly inkább a karakterfejleszésen lesz, nem a lélekenergia-rabláson.
- Ha egyik világon törlöd a karakteredet, akkor a másik világon levő karakterednek átadhatod az ősköveidet.
- A háború csarnoka.
- Folyamatosan figyeljük, hogyan lehetne a játékrendszert tökéletesíteni úgy, hogy nem korlátozzuk a hardcore játékosok támadási lehetőségeit, mégis, a többiek kevésbé érzik úgy, hogy "farmolják őket". Ezzel kapcsolatos fejlesztési ötletek voltak
— a védelem itala (ld. fórum, javaslatok),
— valószínűleg eggyel csökkentjük majd a szintkülönbséget, amivel támadni lehet
— ha valakinek extrém magas a rablott LE és vadászatból szerzett LE aránya, az valamivel kevesebbet tudjon rabolni azoktól, akiknél ez az arány extrém alacsony.

Hosszabb távon várható fejlesztések
- Akadémia. Ez az új szövetségi épület lehetővé teszi újabb szövetségi épületek fejlesztését, és a tanulás további növelését, új szakértelmek elsajátításával.
- Szövetségi "trófea", amelyet valamilyen versengésben mindig egyszerre csak egy szövetség birtokolhat.
- Szövetségi küldetések.

2008. december 19.
Tegnapelőtt bekerült az új szövetségi épület, a Béke csarnoka, most pedig egy új fejlesztés készült el, amit már régóta szerettek volna az erősebb szövetségek: a térkapu pontok! A Térkapuba való belépést most már nem kell precízen időzíteni, 8 óránként kapsz egy térkapu pontot, és ezeket a pontokat tetszés szerint beoszthatod. Annyi a megkötés, hogy a térkapuk száma max. a térkapu szintje, és két térkapu használat között min. 1 óra kell, hogy legyen.

Még egy, általatok kért fejlesztést is sikerült ma Baratynak megcsinálni: az Átokpiramisnál most már lehet szövetségre szűrni illetve konkrét karakternevet is megadni, ugyanúgy, mint a portyázásnál. Sokan hiányolták még, hogy az átokpiramis használati költségét nem jelezzük ki, most már megjelenik az elköltött varázspont is a piramis aktiválásakor.

2008. december 16.
Megtörtént a Végzetúr első nagy problémája. A nap fontosabb eseményeiről alább, a játékosok építő hozzászólásairól itt olvashatsz!

Ma, 14:37:43
Volt egy váratlan szerver leállásunk a mai napon kb. 13:15 és 13:40 között. Sajnos a leállás során néhány karakter rekord megsérült. Ezeket a rekordokat visszaállítjuk a mentésből, amelyet éjfélkor csináltunk. Nem volt túl sok ilyen rekord, de ha a te karaktered is megsérült, akkor az éjféli állapotot kapod vissza, a cselekvéspontok, portyapontok azóta normálisan regenerálódtak.
A kényelmetlenségért elnézéseteket kérjük! A rendszergazdával együtt dolgozunk a hiba feltárásán, hogy a dolog ne ismétlődhessen meg, és leellenőrizzük, hogy van-e még valamilyen következménye a leállásnak, erre szeretnénk egy kis időt kérni. Ha valaki 16 óra után is még valamilyen hibát észlel, kérjük, írja meg nekünk! Hibákat a bug kukacos, karaktervisszaállítással kapcsolatos és egyéb problémákat az info kukacos címre.
Megértéseteket köszönjük!

Ma, 15:06:08
Sziasztok,
Az éjféli adatbázist visszamásoltuk, és ez alapján ellenőrzi Baraty, hogy melyik rekord hiányzik. Ha az adatok helyreállításával végeztünk, újraindítjuk a játékot. Ez lehet fél óra, lehet valamivel több, még nem tudom, de folyamatosan tájékoztatok.
Akinek a rekordját az éjféli adatbázisból kell visszaállítani, azoknak a csp-je, pp-je regenerálódik normálisan, de amit közben csinált, azokat újra kell csinálnia. Az időtől függő dolgok (pl. térkapu frissülés, fertőzés gyógyítása) gondot okozhatnak. Van, amiben fogunk tudni segiteni, van, amiben sajnos nem. a kéréseket a szokásos címre (info kukac vegzetur) írjátok meg, és igyekszünk megtenni, amit lehet.
Elnézést kérünk a kiesett játékidőért. A helyreállítás után igyekszünk rájönni, hogy mi okozhatta a gondot, hogy még egyszer ne forduljon elő.

Ma, 15:30:52
Sziasztok,
Átnéztük, elég sok adat megsérült, ráadásul nem tudjuk biztosan kiszűrni a kisebb sérüléseket (pl. egy karakter egy tulajdonsága 20-ról 80-ra nőtt). Épp ezért úgy döntöttünk, hogy a teljes adatbázist visszaállítjuk az éjféli backupból. Ez a következőképp fog kinézni:
1. Elmentjük a mostani állapotot.
2. A fórum rövid időre elérhetetlenné válik.
3. Visszaállítjuk az éjféli backupot, és újra élővé tesszük a fórumot.
4. Beírjuk az éjfél óta történt őskő befizetéseket. A prémium játékosok prémium tagságát 1 nappal meghosszabbítjuk. Befizetése SENKINEK nem fog elveszni.
5. Ha minden rendben van, elindul a játék, ez nagyjából 16:30 és 17 óra között lesz, de portyázni nem lehet 19 óráig azért, hogy aki nincs rögtön gép előtt a szerver újrainditáskor, azt ne rabolhassák le. Tehát 19 óráig béke lesz.
6. KÁRPÓTLÁS! Lehetetlen egyenként megvizsgálni, hogy ki az, aki lemaradt emiatt esetleg a fertőzésről, vagy egy térkapuról. Épp ezért univerzálisan mindenkinek adunk kárpótlást, várhatóan +10 cselekvéspontot, és +2 kvízkérdésnyi lélekenergiát.

Ma, 16:27:35
A mentés nem éjfélkor, hanem hajnali 3-kor volt, ha ezzel valaki esetleg előbbre van.
Az adatbázisok rendben vannak, most írjuk vissza az ősköveket. A fertőzéssel kapcsolatban, mindenkinek adunk +24 órát, hogy biztosan ne legyen gondja a fertőzés elleni küzdelemmel.
A 2 kvízkérdésnyi lélekenergia kárpótlást nem direktbe írjuk jóvá (hiszen akkor ellophatják), hanem a kvízkérdéseknél, az átveszem a jutalmam gombbal veheted át, amikor az neked megfelel. Ezenkívül mindenki kapni fog +10 cselekvéspontot is.
A 17 órás indítás reményeink szerint tartható lesz, de még nem akarom elkiabálni.

Ma, 16:46:07
Újraindult a szerver, elsőre úgy tűnik, minden rendben van!

Ma, 16:49:00
A lélekenergia kárpótlást a kvízre kattintva lehet átvenni.
A mai ajánlásokat a holnapiakkal együtt, hajnalban fogjuk ismét jóváírni.
Ha bármi extrém dolgot tapasztaltok (furcsa számok a toplistában, stb) kérem jelezzétek nekünk!
Még egyszer elnézést kérünk mindenkitől, igyekszem a rendszergazdától minél előbb megtudni, mi lehetett a gond, és természetesen igyekszünk a következő ilyen esetre jobban felkészülni (ami remélhetőleg nem lesz).

2008. december 11.
Néhány javítás
  • a kivégzés nem mindig működött, javítottuk.
  • a kvíznél néha az idő számolt lefelé a végtelenségig, korrigálva.
  • ha téged támadnak, az állatod szintet lép, nem számolta a küldetésbe.
  • fórum üzeneteknél a re: re: re: helyett csak re: jelenik meg
  • kérésetek alapján ("túl sok még mindig a rossz kérdés") kvíznél 5 helyett 3 törlés után adunk végleges tiltást, és 12 helyett 15 jó értékelés után lesz csak jó egy kérdés.
  • kennelnél csökkent a morál gyakorlás közben is, javítottuk.
  • a kennel használata nem kerül csp-be, a leírás hibás volt.
2008. december 10.
Elkészült a korábban ígért lélekkút reform, aki épp töltötte a lélekkutat, azok számára is lecsökkentettük a töltendő mennyiséget. Az állatokkal kapcsolatban is volt egy kisebb változás, ami csak néhány embert érint. Az alacsony szinten befogott, de nagyon magas szintű állatok hatékonysága csökkent. További részletek: dex.php/topic,82.0 http://forum.vegzetur.hu/in dex.php/topic,82.0 Jelenleg is zajlik a fórumon a szövetségi háborúkban a védekezést megkönnyítő épület, a béke csarnokának a vitája: dex.php/topic,79.0 http://forum.vegzetur.hu/in dex.php/topic,79.0 Ez az új épület is hamarosan bekerül a játékba.
2008. december 8.
Hamarosan megvalósul a lélekkutak "reformja". Az 50ezer feletti lélekkutak mérete, és a továbbiakban a lélekkút növekedési mértéke csökkenni fog. Eddig a növekedés mértéke mindig építés /10 volt, 50ezer felett ez /11 lesz, 55ezertől /12, stb. egészen /35-ig. Ezzel együtt sokkal könnyebbé válik a lélekkutak feltöltése az új belépők számára, illetve az egyik szövetségből másikba átlépőknek is kevesebbet kell majd építeni. Részletesebben az alábbi fórumon olvashatsz erről: dex.php/topic,78.0 http://forum.vegzetur.hu/in dex.php/topic,78.0
2008. november 27.
Közkívánatra: beraktuk, hogy az őskőért megvehető italokat nem pontosan 24 óránként, hanem naponta egyszer lehet megvenni. Tehát mindegy, hogy ma reggel vagy este veszed meg, holnap is megveheted a következőt akármikor napközben.
2008. november 25.
Bekerült a játékba, amit korábban ígértünk: a top listában, és más játékosok karakterlapjára kattintva a szerzett LE diff nem azonnal, hanem csak 8 óránként frissül. Így az adatokat figyelve nem lehet látni, hogy ki az, aki hirtelen sok lélekenergiát vesztett (azaz gyűjt).
2008. november 21.
Kicsit megnöveltük a tapasztalati pontot, ami az azonos, vagy magasabb szintű ellenfél portyában való legyőzéséért jár.
2008. november 14.
Elkészítettünk egy új fejlesztést, melynek neve kvíz olimpia. Ez a jövő hét elején fog a játékba kerülni. A kvíz olimpiára 2 hetente kerül sor, mindig lesz egy 2 napos időtartam, amelynek során bármikor végigcsinálhatsz egy 50 kérdésből álló kvízt, időre. A 2 nap elteltével értékelünk, és a 3 legjobb különleges dijat kap! A kvízolimpiának nincs szintkorlátja, bárki részt vehet benne.
Megszűnt a portyázás menüben a találatok rendezhetősége.
2008. november 12.
Játékos találkozó a Lángban
2008. nov. 29-én szombaton, 9 órától a bp-i Láng Művelődési Házban (XIII. ker. Rozsnyai u. 3, a kék metró Forgách utcai megállójánál) nagyszabású játékos találkozót rendezünk. A programokról:
* Élőben találkozhatsz a többi Végzetúr játékossal és a játék alkotóival, és kérdezheted őket a játékkal kapcsolatban.
* Minden látogató egy medált kap a végzetúrbeli karaktere számára, amely csökkenti a vadászat idejét (1 mp) és növeli az építés hatékonyságát (+1 építés).
* A helyszínen kedvezményes vásár - könyvek, játékok, kártyák, sőt, őskövet is vásárolhatsz, mindössze 13 Ft-os áron!
* Kvízvetélkedő és tombola, amelyen számos értékes tárgyat nyerhetsz, valódi és virtuális tárgyakat is karaktered számára!
Lesz a helyszínen még HKK verseny, élő póker és rulett, dart, totó, árverés és még sok egyéb érdekes program. Várunk mindenkit a 30. Beholder találkozón!
Megközelíthetőség és egyéb részletek a Beholder weboldalon.
Ezt a bulit ne hagyd ki!
2008. november 10.
Elkészült az új mentor rendszer! Mindenki számára elérhető lesz, aki legfeljebb 3. szintű, így a 2. világon még mindenki végigcsinálhatja. A mentor megtanít alapvető dolgokat, és közben kisebb jutalmakat is osztogat. A Panaszok fórumban nyitottam egy mentor topicot, ha valaki hibát észlel ezzel kapcsolatban, vagy javaslata van, kérem oda írja!
A lélekkút töltéskor eddig nem számított az építés szakértelem. Mérlegeltük a játékosoktól kapott javaslatot, és úgy döntöttünk, hogy ezt ésszerű lenne megváltoztatni, tehát mostantól az építés szakértelem számít a lélekkút töltésénél is.
2008. november 6.
Sziasztok, jelenleg egy ún. mentor rendszeren dolgozunk, ami a kezdő játékosokat segíti. A játékba való első belépéstől kezdve kézen fogva vezeti a játékost, megmutatja neki a karakterlapot, portyázást, vadászatot. Bár szerintem a játék nagyon egyszerű, könnyen megtanulható, de még így is kaptam sok olyan visszajelzést, hogy a játékos azt se tudta a belépés után, mihez kezdjen (a játékleírás ugye nem azért van, hogy elolvassák). Ráadásul ezt a kis tutorialt egy kis plusz sikerélménnyel is megtuningoljuk: a kezdő játékos ha pontosan követi a mentor utasításait, kap annyi lélekenergiát, hogy megvehessen magának egy kis bőrpajzsot.
Elindult a második világ!
2008. november 3.
Új fejlécet készített a Végzetúrhoz a Beholder grafikusa, Ruzsinszki Zsolt.
2008. október 31.
A portyázáspontok kiértékelése óta több, mint 2 hét telt el, ezért ahogy ígértem, kiírtunk egy szavazást arról, hogy maradjon-e a portyázáspontok rendszere. A szavazásban a legalább 4. szintű karakterek vettek részt. Az eredmény:
73% maradjanak a portyapontok
19% korlátlan portyázás legyen
8% nem tudja
A portyapontok tehát elsöprő többséggel nyertek, így maradnak. Ezzel párhuzamosan, a jövő héten bekerül a játékba egy új szakértelem, amellyel a portyapontok számát lehet növelni.
A szakértelem nagyjából így fog kinézni:
A portyázás szakértelemtől függően plusz portyapontokat kapsz minden nap. Minden 4 (5?) szakértelemszint után kapsz +1 pp-t. Ez független attól, hogy 15-ös vagy 30-as beállításod van, tehát 4-es szakértelemnél 16/31, 8-asnál 17/32 stb. portyapontod lesz. A szakértelem maximális szintje 40 (50?).
2008. október 31.
Lehet már előregisztrálni a második világra. A második világ jövő héten, nov. 6-án csütörtökön indul. Aki már játszik az első világon, azok számára a regisztráció megnyomása után lehetőség van ún. gyors regisztrációra, amikor már nem kell redundáns adatokat kitölteni (email, jelszó megerősítés, titkos kérdés, ajánlás) és nincs szükség emailes visszaigazolásra sem.
Volt egy kis gond az aktiváló mailekben a linkkel. A hibát javítottuk. Aki nem tudta aktiválni a regsztrációját, az a regisztráció modosításával most megteheti, a link az új e-mailben jó lesz. ha még mindig nem sikerül, akkor írjátok meg a szükséges adatokat a uh.rutezgev|gub#uh.rutezgev|gub címre, és aktiváljuk a regisztrációt.
Gond van a freemaillel is, az uh.rutezgev|ofni#uh.rutezgev|ofni címre írt levelekre küldött válaszok rendre visszajönnek. A hiba biztosan nem nálunk van. Ha valaki nem kapott választ valami fontos dologra, vagy írjon más címről, vagy írjon üzenetet itt a fórumon, esetleg lépjen be az elő segítségbe.
2008. október 29.
Kiírásra került az első bajnoki viadal, lehet regisztrálni az Egyéb menüpontban!
Beraktuk, hogyha valakinek még nincs szerencséje, és legalább 2000 LE-t tölt egy lélekkútba, akkor kinő a szerencséje. Tehát most már nem kell egy óriásira duzzadt lélekkutat teljesen feltölteni ahhoz, hogy meglegyen a szerencséd, vagy a nagy szövi előtt egy kicsibe belépni.
A fórumon lefolytatott szavazás alapján kiegészült a szövetségi háború befejezésének feltétele. 1 hét elteltével elegendő +100, 2 hét elteltével pedig +10 győzelem a háború megnyeréséhez. Fontos: a győzelem kiértékelése mindig csak a csaták lefutása után történik meg! Tehát hiába volt +100 győzelmetek a 6. napon, a 7 nap letelte után legalább 1 csata kell a kiértékeléshez.
Óriási tömegű kvízkérdésünk van már, nem győzzük a kérdések kiértékelését, átnézését és javítását. Ezért már csak 100 jó kérdésenként lehet egy újabb kvízkérdést feltenni. A "tegyél fel 3 jó kvízkérdést" küldetést is módosítottuk, "tegyél fel 1 jó kvízkérdéstre". Mivel ritkábban lehet kvízkérdést feltenni, beraktuk, hogy több lélekenergia járjon viszont érte.
Volt egy hiba: a szövi háborúban ugye 8 óra helyett 1 óránként lehetett támadni ugyanazt, viszont ha rákattintottál a szövetségi listájára, és ott egy névre, a karakter mellett nem jelent meg a támadás gomb, ha 8 órán belül támadtad, és emiatt mindenki a portyázás oldalon, név beírással ütögette az ellent. ezt most javitottuk, tehát a program a karakterlapon is jól kezeli a támadhatóságot.
Beraktuk a portyázás oldalra, hogy lehessen szövetség szerint is szűrni, tehát csak az adott szövetség támadható tagjai jelenjenek meg. A dolog nyers változatát már beélesítettük, kicsit még finomítani kell hogy mindig minden támadható tag megjelenjen.
2008. október 27.
Megtaláltuk közben a fizetési probléma okát, akkor jött elő, ha valaki épp a kiégett ősköves küldit csinálta. A hibát javitottuk, ha valakinek még gondja van, irjon nyugodtan!
Hamarosan várható dolgok:
Bajnoki viadal
Szövetségi háborúk kiegészítése (fórum szavazás alapján)
Portyapontos szavazás lezárása (és ettől függően új szakértelem bevezetése)
Regisztráció a 2. világra
2008. október 24.
Beraktuk, hogy ha valakinek egy kérdést értékelnie kell, és rosszul válaszol, akkor is kapjon +5% LE-t. Azért, mert az értékelendő kérdéseknél előfordul, hogy maga a kérdés is rossz, és nem akarjuk, hogy azok, akik értékelnek, hátrányba kerüljenek.
Az elmúlt napokban volt 2-3 eset, amikor az SMS-es fizetéskor hibaüzenetet kapott a user ("hiba a kiszolgálónál"). Ha az SMS átjön és a pénzt levonják, a logok alapján az őskövet ilyenkor is be tudjuk írni, tehát ilyen esetben írjatok nyugodtan akár nekem, a fórumon keresztül, vagy a szokásos email címre.