24. fejezet
l24.jpgA rejtőző Ellenséggel való találkozást már kiheverted, de azért még mindig rosszkedvű vagy. Visszafelé mész a sivatagos síkságon, és közben az eget kémleled: nem akarsz a renegátok sorsára jutni, és a sárkány gyomrában végezni. Délután egy enyhe zivatar hoz átmeneti felfrissülést. Útközben a renegátokra gondolsz. Nemcsak a hordák fordultak egymás ellen, még a renegátokkal is harcolnotok kell. Mivé lett az egykor oly hatalmas galetki nép - méghozzá pont most, hogy megnyerte leghatalmasabb háborúját, a háborút, melynek megnyerése gyakorlatilag az egész faj életcélja volt! Talán ebben kell keresni a káosz igazi okát - népetek létezésének értelmét, a felszínre való kijutást és annak visszahódítását elérte, így céltalanul bolyongtok… A fókuszt, az újjáépítést, a hatalmas városok emelését a császárnak kellett volna megadni, de ehelyett ő a Hegy mélyén rejtőzik. Mindenesetre a továbbiakban, ha gyakorlatokat végzel a fertőzés visszaszorítására, ez a gondolat erőt fog adni - nem pusztán a gyógyulásra gondolsz, hanem arra, hogy igenis, van célotok, még rengeteg tennivalótok idekint, amelyet meg kell valósítani!

Már sötétedik, amikor különös megfigyelést teszel. Figyelmes leszel egy furcsa, függőleges fekete vonalra előtted. Ahogy közelebb érsz hozzá, látod, hogy sokkal hatalmasabb, mint elsőre gondoltad, és nem csupán egy vonal: egy hullámzó, fekete folt, amely a föld felett lebeg. Egyszercsak a hullámok a felszínén fodrozódni kezdenek, és valami kinyúlik belőlük. Egy hatalmas, karmokban végződő kéz! A kezet test, és egy teljes alak követi. Egy három méteres bikafejű teremtmény, valószínűtlenül izmos testtel, hatalmas karmokkal és hosszú farokkal. Valamiféle démon talán egy másik dimenzióból? A lény, miután átlépett, megtántorodik - látszik, hogy szokatlan számára a környezet. De aztán kiegyenesíti magát, fejét az ég felé fordítja, és egy borzalmas üvöltést hallat, afféle túlvilági csatakiáltást. Majd körülnéz, és szédítő tempóban elüget nyugat felé.

Már korábban is láttál kisebb-nagyobb anomáliákat, szakadásokat a tér-idő szövetében, amelyet az energiavortexek szakítottak fel. Némelyik egészen apró, de a legtöbb nem nagyobb, mint az öklöd, és csak néhány másodpercre vagy percre jelennek meg általában. Az, hogy egy ekkora, és ilyen stabil térkaput láttál, igencsak aggasztó. Különös dolgok léphetnek a világotokra, mint az előbb láthattad. És egy magányos démon helyett érkezhet akár egy teljes inváziós hadosztály is. Még egy megoldandó probléma… tekinteted a horizonton tomboló vortexekre téved, némelyiket élénk energiakisülések kísérik. Megtanultad elkerülni a lassan mozgó káosztornádókat, de az irántuk érzett félelmed nem csökkent. A vortexek kioltására csak nagyhatalmú mágusok lehetnek képesek. Azon töprengsz, vajon van-e még ezen a bolygón olyan élő varázsló, aki ennyi hatalommal rendelkezik.

Mintha mindez nem lenne elég, hallottál néhány szövetségről, amely azzal kísérletezik, hogy mesterségesen hozzon létre, vagy legalábbis fenntartson térkapukat! A más világokból szerzett zsákmányban reménykednek, de csak a pusztulást hozzák magukra. Csak reménykedhetsz, hogy ezeknek az őrülteknek nem sikerül megvalósítani a tervüket.