36. fejezet
l36.jpgHatártalan megkönnyebbülést érzel, amikor magad mögött hagyod a hegyeket. Végre jó kezekben lesz a néped, visszatér a császár! Alig várod, hogy a híreket elújságolhasd hordaparancsnokodnak. Magirox bólogatva hallgat végig, amikor visszaérsz a táborba.

- Nagyszerű munka, Asmodeus Mortimer! Én magam sem hittem benne, hogy képes lesz valaki megtalálni, és cselekvésre bírni a császárt. A küldetésed nagy reményeket támaszt, de azért ne felejtsük el, az udvari intrika olyan művészet, amit mi még csak meg sem próbálhatunk megérteni. Azt, hogy a császár ténylegesen ki akar vonulni a felszínre, és irányítani akarja a dolgokat, és hogy ezt keresztül is tudja verni az őt fojtogató bürokratákon - hiszem, ha látom! Addig is, én azt javaslom, tegyük fel, hogy ez a reform bizonytalan idő múlva történik meg, és addig csak magunkra vagyunk utalva. Van egy vendégem, gyere, hadd mutassalak be neki!

A hordaparancsok erődítményének építése igen meggyőző léptékekkel halad. A legjobban a komplexum központjában emelt palota tetszik. Magirox szerint az egészet a lélekkufár kedvéért építették, a kényelmes kiszolgálásban részesülő kereskedőtől jóval kedvezőbb áron vásárolhat mindenki. De persze az is nyilvánvaló, hogy a palota elsősorban Magirox kényelmét szolgálja. Most a parancsnok egyenesen a palotába kísér. A kinti forróság után odabent jóleső hűvös fogad. A földön puha ülőpárnák, a középső, kerek faasztalon - az ilyesmi egy vagyonba kerülhetett! - frissítők és egy gusztusos gyümölcsöstál foglal helyet. A helynek különböző színű, ügyesen elhelyezett milgandok adnak hangulatos megvilágítást. A fal tövében illatos gyertya ég, kellemes aromát adva a helyiség levegőjének.

- Uram - hajol meg ##parancsok valaki előtt, aki eddig meghúzódott egy sötét árnyékban. - Engedje be, hogy bemutassam egyik kiváló harcosomat. Az ő neve Asmodeus Mortimer. Most járt a császárnál személyes audiencián!

- Nocsak! - mondja a rejtélyes idegen, és közben felemelkedik ülőhelyéről. Hosszú, szürke köpenyt visel, semmilyen páncélt nem látsz rajta, és még jól látható fegyvere sincs. Arcán a kor mély barázdákat szántott, amire hófehér hajtincsei még rákontráznak - mégis, olyan erő és határozottság sugárzik belőle, mint a hatalmuk teljében levő hadurakéból.

- Ez itt Xantilleas mágusmester személyesen - fordul feléd Magirox. - Bizonyára ismerős a neve.

Tisztelettudóan meghajolsz a varázsló előtt.

- Számomra a megtiszteltetés, hogy személyesen találkozhatunk! - de a mágus szemében már az őrület jeleit kutatod.

- Üljünk le, úgy sokkal kényelmesebb - mosolyodik el Xantilleas. - Nos, kedves… #Asmodeus Mortimer, mesélj nekünk a császárral való audienciáról!

Fogalmad sincs róla, hogy mennyire bízhatsz meg a mágusban, igyekszel ezért a lehető legkevesebbet mondani, még kevesebbet, amennyit a parancsnoknak is említettél.

- Szóval a császár csatlakozni kíván a népéhez? Ez valóban jó hír, reméltem, hogy így lesz! Én is épp azon voltam, hogy előkészítsem a terepet számára. A varázserőm igencsak számottevő, mint bizonyára hallottál róla.

- Igen, mindenki hallott róla, nagyuram. Igaz, hogy még a káosztornádókat is képes irányítani?

A mágus tekintete egy pillanatra megmerevedik.

- Nincs számomra lehetetlen. Mit mondott a császár, mikor tér vissza? Kik jönnek vele? Melyik tábort keresi fel először?

- Sajnálom, én is csak ennyit tudok!

- Ez is több a semminél, jó hírt hoztál, Asmodeus Mortimer! Később még visszatérek ide, addigra legyen meg minden, amit kértem! - ezeket a szavakat már a hordaparancsnokhoz intézi. Azzal kilép az ajtón. Utánanézel, és látod, hogy a varázsló egy villanás kíséretében eltűnik.

- Uram… azt beszélik, hogy Xantilleas megőrült, a vortexek energiáját próbálja megkaparintani, de ehelyett a tér és idő szövetén okoz jóvátehetetlen károkat! - fordulsz a parancsnokhoz.

- Ki mondta ezt neked?

- Egy informátorom… aki már korábban is szolgált használható hírekkel.

- Asmodeus Mortimer, te mindenben a világ végét látod… Majd odafigyelek rá. Menj, pihenj le, rád fér egy ilyen hosszú út után!