37. fejezet
l37.jpgA napjaid várakozással telnek, várod, hogy mikor ad a császár jelt magától, de megérted, hogy az ilyesmi nem megy egyik pillanatról a másikra. Vadászol, portyázol, a hordaparancsnoktól kapott küldetéseken dolgozol - és közben egyre növekvő aggodalommal figyeled a horizonton szabályos táncot lejtő vortexeket. Egyik éjjel a távolban intenzív mennydörgést és látványos villámlást látsz. A vortexek, mint megannyi villámsújtotta óriásféreg vonaglanak, gerincük egy-egy fehér ívfény. Aztán egy hatalmas robbanás rövid időre nappali világossággal árasztja el a vidéket. Mintha a fény középpontjában valami óriási, kavargó hegy kelne életre. Aztán a sötétség mindent elnyel.

Reggel, amikor felébredsz, a horizontot kémleled. Mintha megritkultak volna a vortexek, de semmi egyebet nem látsz, ami különös lenne. Ahogy megfordulsz, ott áll mögötted a fehér lovag. Meglepetésedben egy nagyot ugrasz hátra.

- Már megszokhattad volna, Asmodeus Mortimer, hogy mi elfek, mennyire nesztelenül érkezünk. - mosolyodik el. - Látom, téged is aggodalommal tölt el a mágusotok ügyködése.

- A mágusunk ügyködése?

- Ne tégy úgy, mintha nem láttad volna! Az éjszaka irtózatos mennyiségű lélekenergiát sütött ki a vortexekből. Kíváncsi vagyok, mi történhetett vele!

- Én inkább az elkóborolt Ellenség miatt aggódom. Nincs valami friss híred ezzel kapcsolatban?

- Ha találunk is valamit, ugyanúgy hezitálni fogtok…

- Ne aggódj, ezúttal nem. Szóval, van valamit?

- Sajnálom - megrázza a fejét. - De nincs újabb nyom. De ki tudja… Végeredményben az Ellenség is leginkább a lélekenergiára vágyik. Talán ott kell keresned, ahol a varázslótok ügyködik. Ki tudja. Mindenesetre én a helyedben most Xantilleasnak néznék utána!

- Köszönöm a tanácsot! Ha találkozni akarok veled, hol vehetjük fel a kapcsolatot? Valahogy képtelen vagyok visszaemlékezni arra, hol volt a völgyetek…

Aleneliel elmosolyodik.

- Ha szükség van rá, megtalállak!