40. fejezet

l40.jpgMagirox a fejét csóválja, ahogy a beszámolódat hallgatja.

- Ez az egész, már megbocsáss, de elég hihetetlennek tűnik!

- Menjen akkor oda, és nézzen körül saját maga!

- Nem, felesleges. Annyira kacifántos a történet, hogy ezt nem találhattad ki magadtól, így kénytelen vagyok elhinni! Mondjuk, az egész csak annyit bizonyít, hogy a varázslónak tényleg nagy hatalma van. És egy éjfattyat idézett meg egy térkapun keresztül? Nem igazán tudom az micsoda. De elárulok egy titkot. Mi is lokalizáltunk egy dimenziórést itt, a táboron belül. Jelentős energiát fektetünk bele, hogy fenntartsunk, és kitágítsuk. És mindezt miért? A környéken kóborló lények legtöbbje ilyen réseken keresztül jött hozzánk. Gondolj bele! Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a szövetségnek lenne saját térkapuja, és ide, helybe jönnének a lények, hogy kinyerjük lélekenergiájukat!

- Ez most komoly? Fogalma sincs, hogy mi minden léphet át azon a kapun!

Magirox megvonja a vállát.

- Hát, akkor csak annyira tágítjuk ki, hogy ne léphessen át rajta semmi, ami esetleg túl nagy lenne… De a lényeg, amit mondani akarok, hogy szerintem Xantilleas nem csinált semmi olyasmit, ami ésszerűtlen, legfeljebb nagyobb léptékben gondolkodik. Azt mondtad, hogy elpusztítottad az éjfattyat. Akkor a mágus biztos, hogy szintén képes erre - egyszerűen csak a lény lélekenergiáját akarja kinyerni!

- Először is, az a kevés, amit tudok ezekről a lényekről… nem hiszem, hogy lenne lélekenergiájuk. Inkább hasonlítanak az Ellenségre, aki az energia épül fel, épp ezért zabálnak fel minden életenergiát. Másodszor is, nekem nagyon úgy tűnt, hogy nincs kontrollja az események fölött, és a lény csak azért pusztult el, mert sikerült tönkretennem a térkaput! Xantilleas olyan magas célok érdekében cselekszik, amit mi lehet, hogy nem foghatunk fel, de az egészen biztos, hogy nagyon, nagyon ártalmasak!

- Asmodeus Mortimer, én a helyedben most inkább a császárral törődnék. Még mindig nincs nyoma! Utána kellene nézned, mi pedig gondoskodunk a varázslóról.

- Rendben… de remélem azt a saját térkapu-dolgot nem mondta komolyan!

Magirox csak rosszallóan csóválja a fejét, ahogy elbocsát.