41. fejezet

l41.jpgAz idő múlását elég nehéz követni, de abban biztos vagy, hogy már több hét telt el azóta, hogy a császárral találkoztál. A kezdeti lelkesedésed, hogy a császár mindent megold, mostanra semmivé foszlott. Mi történhetett? A fő tanácsadó akart csak megnyugtatni téged valakivel, aki a császárnak álcázta magát, hogy azt halld, amit akartál? Vagy a császár cselszövésnek esett áldozatul? Vagy esetleg hazudott neked? Ez utóbbi nem tűnik valószínűnek, mint ahogy az első eset sem. Ki kell derítened, mi történt!

Reméled, hogy ismét beszélhetsz Thaur apóval, de csalódottan tapasztalod, hogy a Némaság szintje már teljesen elhagyatott, még Thaur apó sincs itt. Vajon mi történhetett vele? Reméled, hogy életben van, és kiköltözött a felszínre. Ha így van, meg fogod találni, biztosan szüksége van a segítségedre! Továbbmész a császári szintre. Ezúttal két harcos állja utadat, és nem akarnak továbbengedni, bármit is mondasz. Egykor félve tekintettél a császári szint katonáira, de mostani hatalmad mellett már csak bosszantó bogarak. Két erőteljes ütésed után ájultan zuhannak a földre. A császári szint még a múltkorinál is kihaltabbnak tűnik. A palota előtt is csak két katona lézeng. Nem vagy abban a hangulatban, hogy nekiállj vitatkozni: őket is ártalmatlanná teszed. Odabent, a folyosók útvesztőjében kicsit gondban vagy, de aztán sikerül visszaemlékezned, hogy merre is kell menned. A trónterembe vezető ajtót egyetlen katona őrzi, aki egy pillanat múlva ájultan csúszik a fölre. Belököd a hatalmas ajtót. A trónterem szinte üres, udvaroncoknak nyoma sincs. A császár trónja is üresen áll, viszont a trón előtt, egy hosszú asztalnál négy tanácsnok ül. Felismered köztük azt is, amelyik az első alkalommal fogadott téged. Láthatóan ő viszi most is a prímet a megbeszélésben. Jöttödre a galetkik meglepetten felugranak.

- Hát te…? Hogy kerülsz ide?

- Mit tettetek a császárral, alattomos, csúszómászó férgek? Ha nem engeditek szabadon azonnal, megérzitek haragomat! - nyomatékképp meglengeted fegyveredet.

- De hisz a császár már három hete elhagyta a hegyet! - mondja egyikük meglepetten.

- Hogy micsoda?

- Összegyűjtötte az itt maradtak nagy részét és a legtöbb katonát, és kilépett a felszínre! Mindez röviddel a látogatásod után történt. Azt hittük, hogy tudsz róla - sőt, esetleg szereped is volt benne - húzza össze szemöldökét az egyik tanácsos.

- Tudtam, hogy a császár a felszínre akar lépni, igazándiból ezt már rég meg kellett volna tennie. A galetki népnek vezetőre van szüksége!

- Nos, megkaptátok a vezetőtöket! Távozz innét, mielőtt még megfertőzöl minket. Az erőforrásaink amúgy is szűkösek, alig maradtak néhányan idelent, a maradék három lakószint fenntartására sem vagyunk elegendőek. Ne lábatlankodj itt, térj vissza a felszínre, káoszt és fejetlenséget szítani, végzetúr!

Megrázod a fejed, és szótlanul kiviharzol a palotából.

Elhatározod, hogy a hátralevő napokban a hegy környékén maradsz, és megpróbálsz nyomokat találni, egy ekkora sereg nem távozhatott észrevétlenül.