52. fejezet

l40.jpg

Bár a végzeturak hihetetlen regenerálódó képességgel bírnak, a múltkori repülés még téged is megviselt. Több napba telt, amíg a csontjaid teljesen összeforrtak és járni tudtál. Utad természetesen hordád táborába vezetett. Az újjápítés már megkezdődött, hordaparancsnokodat egy rögtönzött sátorban találod. Beszámolsz arról, ami veled történt. Magirox hitetlenkedve hallgat.

- Az Uralkodó hozzá hűséges, élőholt szolgálóvá tette császárunkat? Van valami bizonyítékod erről?

Megvonod a vállad, aztán körbemutatsz.

- Mi okom lenne hazudni? Uram, tennünk kell valamit. Sikerült kapcsolatba lépni a többi hordával?

- Még a mágusommal sem sikerült kapcsolatba lépni… Xantilleas már hosszú ideje nem jelentkezett, nem tudom, hol lehet, amikor ekkora szükség lenne rá.

Nagyot nyelsz. Ez nem az a téma, amiben a parancsnokot most kellene felvilágosítani.

- Nos, én elhiszem, csak nem tudom, mit kellene tennünk. Ha a császár az Uralkodót szolgálja, akkor ő is ellenségünk. Viszont ha még valamilyen módon meg lehet menteni… Elvégre ő volt népünk reménysége. Hmmm… nos… csak egyetlen lehetőséget látok. Találkoznod kell a Senkivel. Én magam mennék, de rajtam kívül más nem tudja összetartani ezt a kétségbeesett csürhét.

- A Senkivel…? Ki ő?

- A Senki létezését sokan önmagában egy szégyenteljes dolognak tartják. Ezért hívják Senkinek. Ő egy nagyhatalmú végzetúr volt, aki népünk nyomorúságából húzott és húz hasznot. Az összeharácsolt kincseit a lélekkufárjai árulják busás haszonnal, és testőrsége, a kristályhordának nevezett elit alakulat biztosítja megközelíthetetlenségét.

- Szóval ő…

- Igen, ő a lélekkufárok ura, és ennek köszönhetően vagyona és hatalma mára már valószínűleg elképesztő méreteket öltött. Egy számkivetett, fajunk szégyene, de őszintén szólva, most, hogy a császárra sem számíthatunk, nem nagyon tudok senki mást, aki segíthetne.

- Értem… rendben. Merre találom őt, és mi az igazi neve? Csak nem szólíthatom így, hogy Senki.

- Az igazi nevét sajnos nem tudom, be kell érned ennyivel. Arról, hogy hol találod… Eléggé bizarr az ízlése. Azt mondják, hogy Fhtoqaxx tornyában rendezkedett be.