56. fejezet

l56.jpg

Elég hosszú idő telt el azóta, amióta hordád táborában jártál. Az újjáépítés már majdnem befejeződött. Jelentkezel hordaparancsnokodnál.

- Sikerrel jártál? - mordul rád.

- Nem egészen… - beszámolsz a történtekről.

- Az a szuka… Hogy merészeli? - sziszegi, öklei kifehérednek, ahogy az asztal szélére támaszkodik.

- Uram, esetleg megfontolhatnánk, hogy megfogadjuk a tanácsát. Küldjük követeket a többi hordához.

- Ugye ezt nem mondod komolyan? Ugyanolyan ellenségeink, mint az Uralkodó és élőholt szolgája, egykori császárunk! - Edralian behívatja egyik altisztjét, következő szavait már hozzá intézi.

- A tárgyalások nem jártak sikerrel. Szedj össze mindenkit, mindenki hozza a saját csatlósait, állatait, mindent, amit a harcban magunk mellett tudhatunk! Ha nem kapunk segítséget, mi magunk oldjuk meg ezt a problémát. Még mindig a mi hordánk a leghatalmasabb!

A parancsnok behívja tisztjeit, és kiterít az asztalra egy térképet.

- Ez egy régi, nagyon régi térkép. Nemrégiben találtuk a közeli romváros könyvtárában. Valamiféle mágikus tartosító eljárásnak köszönhetően képes volt túlélni ezt az ezer évet. Nagyon nagy segítségünkre lesz a hadjárat tervezésében. Ez itt - mutat egy pontra a térképen - az Uralkodó citadellája. Ezek a környéken a dombok, síkságok - no, a folyókra és erdőkre vonatkozó információkra nem nagyon támaszkodhatunk. De a tervezéshez megteszi. A kapu felől indítunk egy frontális, elterelő támadást - de a fő sereget észrevétlenül eljuttatjuk ide, az épület mögé, a dombok takarásában.

A hordaparancsnok belemerül a magyarázatba. Nem mered megszakítani, rámutatni az esetleges hibákra, a régi térkép idejétmúltságára. Valószínűleg a lelkesedés, a harci tűz és jelentős harci tudásotok képes bármilyen haditervet is sikerre vinni. Mindenesetre könnyen előfordulhat, hogy az ellenség meglepetéseket tartogat.

- Uram, mindenképpen kell majd felderítőket kiküldenünk… nem tudhatjuk biztosan, mire számíthatunk.

- Természetesen - bólint Edralian.

A tervezgetés még hosszú órákon át folyik, de te visszavonulsz, pihenni, a stratégiát a tisztekre hagyod.