72. fejezet

l7.jpg

Az elmúlt napokat az orgling falu keresésével töltötted, de mindezidáig nem sok sikerrel. Aztán egy napon összefutsz Drakinnal. A tűző nap miatt tenyereddel árnyékolod a szemedet, úgy nézel le rá.

- Drakin, mekkora az esélye, hogy ezen a hatalmas bolygón két véletlenszerűen kószáló lény ilyen gyakran fusson össze egymással? Egyáltalán, mekkora az esélye, hogy téged még ennyi idő után sem falt fel valami?

- Először is, nem kószálunk véletlenszerűen. Téged mindig valamiféle cél vezérel, én pedig… nos, én is jól megválogatom az utamat. Arról pedig, hogy nem faltak fel… de hiszen láthatod, jobb egészségnek örvendek, mint valaha! Ráadásul, nem te vagy az egyetlen, akit tanácsokkal látok el. Valójában egész keveseknek merül fel a fejében az a gondolat, hogy megöljenek. És még őket is…. hogy úgy mondjam, el tudom téríteni a szándékuktól.

- Ki vagy te? A fehér lovag valójában az Uralkodó, ahogy megtudtam. Te pedig… talán maga Wyhetrqaxx vagy?

Drakin elmosolyodik.

- Én csak egy öregember vagyok. De elismerem, nagyon, nagyon öreg. Már akkor is az voltam, amikor a nagyapád még meg sem született. Igen, talán több vagyok annál, mint aminek első pillantásra látszom. De ki nem az? Sokat megéltem már. Akkor sírtam utoljára - de akkor nagyon sokat - amikor végig kellett néznem, ahogy az Ellenség felégeti a világomat.

Hátralépsz néhány lépést, és előveszed a fegyveredet.

- Miféle szerzet vagy hát valójában?

- Egy őskövület a régi világból. Aki nagyon boldog, hogy végre felébredtetetek, és elűztétek az Ellenséget. De még nagyon sok tennivalótok van! Én igyekszem fogni a kezeteket, és vezetni a helyes úton. Ismerd el - minden tanács, amit eddig adtam, hasznos volt, és az ügyeteket szolgálta.

- Nos, tegyük fel, hogy hiszek neked… Hogy valóban a régi világnak vagy egy… félistene? nagyhatalmú mágusa? vagy valami hasonló…. Akkor akár segíthetnél többet is. Pontosan hol van az Uralkodó? És Wyhetrqaxx? Hogyan pusztítsuk el a xenókat? Van még remély a Császár megmentésére? Mit akar Lady Alvariel és a kristály hordája? Mi az orglingok szerepe ebben az egészben?

- Állj, állj! Vannak szabályok, amiket követnem kell. Lehet, hogy többet tudok, mint amit elmondok. De nem mondhatok többet.

- Úgy… mint amikor az Ellenség "felégette a világodat". Akkor is csak a könnyeidet hullattad, ahelyett, hogy cselekedtél volna.

- Bárcsak többet mondhatnék, bárcsak tudhatnád, amit én! Akkor megértenél. De nem azért "futottunk össze", hogy filozofálgassunk vagy a múlt hibáin elmélkedjünk. Van valaki, aki segíthet, ha fel tudod ébreszteni. Csak vigyázz, hogy fel ne dühítsd, mert akkor nem lesz időd rá, hogy a segítségét kérd, gyorsabban meg fog ölni. Ő egy ősi teremtmény, egy triklem drakolder, a neve Zarknod….

- Triklem drakolder? Hallottam róluk, a valaha élt legveszedelmesebb szörnyetegek. Ha túlélte a világ pusztulását, és alszik is valahol, nem hiszem, hogy bölcs dolog lenne felébreszteni.

- Pedig nem nagyon lesz más választásod. Hamarosan meglátod, hogy nem lesz más választásod. - csak egyet pislogsz, a másodperc törtrészéig nem látod Drakint - de ez ismét elég idő neki, hogy eltűnjön. Kezded hinni, hogy tényleg különleges erők birtokosa.