73. fejezet

Furcsa változásokat érzel, amelyek benne vannak a levegőben. Valahogy mintha sötétebb lenne, nappal is, a levegő sűrűbb, nehezebb lenne… A szél ritkábban fúj, és akkor is, furcsán, részegen kavarogva. A növények gyors növekedése megtorpant, a gyakori esők ellenére sok helyen a fű kókadozik, haldoklik. Hordaprancsnokod panaszkodik, hogy valami gond lehet a lélekkúttal, az energiája sokkal lassabban töltődik a megszokottnál. A végzeturak is elkedvetlenedtek, lassabban folyik a szövetség építése. Valami van a levegőben, de nem tudod, hogy mi.

Egyik napon egy fiatal, mégis meglepően tájékozott végzetúrnővel beszélgetsz. Egy régi, a Hegyben mesélt történetet elevenít fel, mintha magyarázat lenne a mostani történésekre.

- Azt mondják, hogy valami ébredezik… valami nagyon ősi lény. De nem képes felébredni, vagy valamiféle varázslat nem engedi. Rosszat álmodik, és ezért történnek ezek a rossz dolgok. Vagy meg kéne ölni, vagy segíteni kéne neki, hogy felébredjen, és ne legyenek többé rossz álmai. - kis habozás után hozzáteszi: - Megölni talán nem lehet.

- Ezt meg hogy jutott most az eszedbe?

- Mindenki erről beszél….

Otthagyod a lányt, és kirohansz a zuhogó esőbe. Csipős, fekete esőcseppek potyognak az égből, érintésük kellemetlen, még sosem láttál ilyet. Kiállsz az erőd fala elé, és a fekete felhőkre ordítasz:

- DRAKIN! HOL VAGY, TE ÁTKOZOTT!

Nem is lepődsz meg rajta, amikor Drakin megjelenik melletted. Tökéletesen száraz, egyetlen vízcsepp sincs rajta.

- Értem már… Te nem is létezel, csak az elmémben! Mi ez az egész? Tudom talán a választ rá?

Drakin elmosolyodik.

- Már mondtam a múltkor. Zarknodot fel kell ébresztened. Ha nem teszed meg, annak súlyos következményei lesznek. - ezzel körbemutat.

- Értem… és hol találom őt?

- Messze északon, a sarkvidék hidegében, a leghatalmasabb jéghegy gyomrában találod fagyott testét. Egyedül nem leszel képes rá. Segítséget kell kérned. Az összes végzetúrtól. Ismét itt az ideje az összefogásnak!

- A sarkvidék? Egész életemben gyalogolhatnék, akkor sem jutok el oda!

- A mágusaitok vagy Lady Alvariel egészen biztosan tud segíteni. A ti hatalomatok számára a távolság igazán nem lehet akadály! No, mennem kell, mert még megfázom - mondja. Döbbenten nézed, hogy a zuhogó esőben egy-két helyen egy kicsit vizes lett a ruhája. Aztán egyszerűen csak eltűnik. Pedig még csak nem is pislogtál.