74. fejezet

Hordaparancsnokod elhűlve hallgatja a mesét a jéghegy mélyén alvó ősi szörnyetegről.

- A fertőzés már teljesen uralma alá vonta az elmédet, barátom! - korhol. Egy hordatársad siet segítségére.

- A történet igaz - mondja. - Sőt, egy víziónak köszönhetően saját szememmel is láttam!

- Így igaz, megerősítem a dolgot - mondja egy harmadik.

Egy pillanatra elszomorít, hogy nem te vagy a fajod egyedülálló messiása, hőse. Mások is tudnak az eseményekről, talán maga Drakin is megnyilatkozik másoknak. De ez most talán jól is jön - a történet annyira meseszerű, hogy egyedül aligha tudnád bárkivel is elhitetni, hogy igaz.

- Nos, végülis, nem tehetek mást, mint hogy hiszek nektek! - vonja meg a vállát Edralian. - És a problémára bizonyára van is olyan megoldás, amihez nem kell a sarkvidékre elutaznunk. Szerencsére, nálam vendégeskedik két tiszteletre méltó mágus is egyenesen a császár udvarából. Az ő bölcs tanácsukat fogom kérni. Addig is, vigyétek el a hírt, tanácsot ülünk! Azt akarom, hogy hordám minden tagja itt legyen, amikor a varázslók elmondják, hogy mit kell tennünk.

Mindnyájan bólogattok. Senki sem tudja - valószínűleg még maga a parancsnok sem -, hogy mi lesz a megoldás, de őszintén remélitek, hogy nem kell a helyszínre utaznotok. Soha nem láttatok még telet, derékig érő havat, irtóztató hideget, de el tudjátok képzelni, hogy milyen lehet. Kell, hogy legyen más megoldás.