81. fejezet

Egy domb tetején állsz, és a tájat nézed. Sisakod a kezedben, a szél a hajadat borzolja. Az eget nem feketítik el többé a porfellegek, a tiszta, kék eget bámulni teljesen újszerű érzés. Szemedet le is kell árnyékolnod, a nap tüze túlzottan égetné különben. Végigtekintesz a tájon. Egyre több jele mutatkozik az életnek, egyre több a zöld folt, cserjék, sőt fakezdemények bukkannak fel mindenhol. Gyakoriak a könnyű záporok. Néha már kisebb patakocskákkal, tavakkal is találkozol, de ezek legtöbbször amilyen gyorsan jönnek, úgy el is tűnnek. De jól látszik, hogy a bolygó regenerációja megindult. Egyre többször látsz élelem után kutató kisebb állatokat, sőt, néha felbukkan egy-egy madár is az égen. Lenyűgöző, hogy milyen képes magához térni a bolygó a szinte teljes pusztulásból. A galetkik a száműzés alatt számos faj példányait magukkal vitték és a föld alá menekítették. Amikor a Felszínt visszahódították, ezeket a lényeket szabadon engedték, a növények magvait szétszórták, de ez önmagában még kevés lett volna ahhoz, amit itt látsz. Talán több, az Ellenség által tabunak tekintett, vasércben gazdag hegység volt, ami megőrizte az élet csíráit. Vagy maga Zarknod segített ősi mágiájával az élet felébredésében. Arról is szólnak hírek, hogy nem a Rúvel hegy volt az egyetlen, ahol túlélők átvészelték az ezer évet - más kontinenseken, más fajok és kultúrák is túléltek a maguk módján, a hegyek mélyén rejtőzve.

Minden annyira békésnek tűnik… Talán tényleg eljött az ideje az újjáépítésnek. Mi értelme az örökös csatározásnak? Egy egész bolygó van előttetek, amit uralhattok, kimeríthetetlennek tűnő erőforrásokkal. Ha mérhetetlen hatalmatokat és varázserőtöket a versengés helyett arra fordítanátok, hogy a kiszáradt folyómedrek gyorsabban megteljenek vízzel, hogy az eltűnt erdők újra zölden borítsanak óriási területeket, annak sokkal több értelme lenne. A fertőzést ugyan a legtöbb végzetúr legyőzte, de a kapzsiságtól, irigységtől és gyűlölettől több időbe fog telni, amíg megszabadultok. Talán az összefogás lenne az igazi orvosság. Tekinteted egy ősi város távoli romjaira téved. Újjáépíteni egy teljes várost… Ez nagyobb kihívás lenne minden eddiginél. De mielőtt eljön ennek az ideje, békét kell teremteni.