96. fejezet

A karóra húzott végzetúrfejek jól jelzik a határt…

Már jártál erre, de még így is enyhe borzongással léped át a láthatatlan vonalat. Amikor ebben a völgyben menekültél vissza, a vad, fejvadász galetkik majdnem veled is végeztek. Pedig fegyverzetük meg sem közelítheti a tied erejét, és üldözőid kivétel nélkül alacsonyabbak és gyengébbek voltak mint te.

Csakhogy a fejvadászok pontosan ismerték a végzeturak gyenge pontjait. Olyan mérget kentek nevetségesen apró nyilaik végére, hogy azzal még a legerősebb mágiahasználó ereje sem tudott megbirkózni. Nem ölte meg ugyan az eltalált végzeturakat, de lelassította, egy időre megbénította őket. Ez pedig éppen elég volt, hogy a fehérre festett arcú, rongyokba és bőrdarabkákba burkolt erdőlakók lemészárolják őket.

Eléred a koponyák második sorát. A rohadó arcokon valamennyire azért látszik, hogy ezeket a végzeturakat halálra kínozták. Alighanem a lélekenergiájukat is kiszedték, mielőtt játékszerül odadobták volna őket a vadaknak. Kettőt is felismersz közülük. Halálos ellenséged, Kríszisz nagyúr fürkészei. Alighanem téged követtek, amikor a vadak csapdájába estek. Nem sajnálod őket, mert tudod, ha rajtuk múlik, te már rég halott vagy.

Egy nappal később eléred azt a magas sziklát, ahonnan először megpillantottad a Borzalom Szívét rejtő falut. Most már tudod, hogy az erdei birodalom ura nem más mint egy hatalmas erejű végzetúr. Alvezére pedig egykor a halálos ellensége volt, most mégis őt szolgálja. Ez az ismeretlen nevű, elképesztően felkészült harcos tanította meg a vadakat arra, hogyan végezzenek a náluk sokkal erősebb végzeturakkal és a sötét, szakadékokkal teli erdő más nagyragadozóival.

A folyóban egy hatalmas lény rohadó holttestét pillantod meg. A hihetetlen gyorsasággal növő indák és a húsevő növények szárai már a vastag pikkelyekkel borított bőre alá fúrták magukat. Lépteid halk neszére dögevő madarak raja rebben a magasba. Belegázolsz az alacsony, zavaros vízbe, és megállsz az egykor fenséges teremtmény koponyája előtt.

Egy ifjú aranysárkány!

Hogy a csudába tudták a vadak megölni a diadalmas szelek, a fenséges ég félelmetes ragadozóját?

Megcsóválod a fejed, és már vissza akarsz lépni a partra, amikor a hátad mögött valami hatalmas emelkedik ki a sötét, agyagos vízből. El akarsz ugrani, de a meder hirtelen mintha csak megragadta volna a lábadat. Így éppen csak, hogy el tudsz hajolni a rád zúduló ütés elől. Támadód csapása az oldaladat súrolja. Övedről értékes felszerelési tárgyak zuhannak a vízbe, és a csapás akkorát taszít rajtad, hogy a lábad végül kiszabadul a meder sarának szorításából.

Kiugrassz a partra, és fegyverrel a kezedben megpördülsz. A vízből egy iszapgólem magasodik feléd. Talán a halott sárkány szaga csalta ide, és most azt hiszi, hogy el akarod orozni előle a prédáját. Tudod, hogy a vízben nem sok esélyed lenne ellene, ezért megpróbálod kicsalni a partra. A sok eső miatt kint is minden nedves, ezért az iszapgólem nem habozik. Viszonylag könnyedén elugrasz borzasztó erejű ütései elől, és nem hagyod, hogy megragadjon. Egy vízszintes csapása elől éppen csak, hogy el tudod húzni a fejedet. Az ütés egyszerűen kettészakítja a melletted álló sötét kérgű, torz fűzfát.

Ezt látva ellentámadást indítasz. A gólem harci kedve gyorsan alábbhagy, ahogy lemetszetted előbb az egyik, majd a másik karmos mancsát. Megtorpan, és ez időt hagy neked arra, hogy bevesd az egyik varázslatodat. A lángok végkép megrémisztik sárosbőrű támadódat. Vinnyogva megfordul, és visszamenekül a folyóba.

Egy fiatalabb, tapasztalatlan példány lehetett. Egy kifejlett, öreg iszapgólemet nem lett volna ennyire egyszerű elintézni.

Összeszeded széthullott felszerelésedet, majd egy lapos pillantást vetsz a hátad mögé. Bár senkit sem látsz, mégis tudod, hogy a Szent kémei ott rejtőznek valahol. Eszük ágában sem volt segíteni. Reméled, hogy a következő iszapgólem majd elkapja őket.

A folyó partján elindulsz a meredek, húsevő virágokkal és tövises indákkal telenőtt szikla felé. Tudod az utat, és tudod, mi vár rád. Azért jöttél vissza, hogy magaddal vidd a Borzalom Szívét.

És senki sem állíthat meg…