Térkapu a vadonban

531-es kaland

erdo.jpg

Vadászatod során különös fényjelenségre leszel figyelmes a távolban. A nap nemsokára lemegy, így jól látható volt. Arrafelé veszed az irányt. Még az éjszaka leszállta előtt oda szeretnél érni. Rohanás közben nem veszel észre egy előtted lévő kődarabot a fűben. Megbotlasz benne. Az eséstől szerzel egy kisebb zúzódást. Semmi komoly, de még elfertőződhet. Meg kell gyógyítanod!

1. próba: sebgyógyítás

messias.jpg

Tovább mész. Egyszercsak bokorzörgést hallasz. Fegyvert rántasz, és óvatosan körülnézel. Látod, ahogy az egyik bokor megmozdul. Felkészülsz minden lehetséges támadásra.
Téves riasztás! Csak egy öreg mágus mászik ki onnét. Megkönnyebbülten teszed el fegyveredet, és megkérded tőle:
- Maga mit keres itt, uram?
- Hogy én mit keresek itt? Te mit keresel itt?? - mondja meglepetten az öreg.
- Nos, nemrég valami fényjelenséget láttam errefelé. Esetleg meg tudná mondani, mi lehetett az?
- Ó, engem már nem érdekel semmi! - feleli. - Ez az erdő tele van sok- sok borzalommal. Jobb, ha te is elhúzol innen, mint én! - erre gyorsan elrohan.
Sajnos már besötétedett. De ha már idáig eljöttél - gondolod -, biztos nem fogsz visszafordulni. Megpróbálod az esetleg felszabadulhatott energia nyomai alapján megtalálni a helyszínt.

2. próba: szubtéri érzékelés

erdo2.jpg

Egyszercsak elmész egy öreg, magas fa mellett. Láthatólag sokkal magasabb, mint a többi. Hirtelen észreveszed, hogy valami világít a tetején. Megpróbálsz feljutni oda, de nem lesz könnyű.

3. próba: mászás

fergek.jpg

Felérve látod, valami világító bogarak vannak ott. Gyönyörű szépek! Megpróbálsz megfogni egyet, de hiába, gyorsan elrepülnek. Na, innen már nehéz lesz lemászni, ezért inkább leugrasz. Tudod, hogy veszélyes, de megkockáztatod. Ha szerencséd lesz, nem szenvedsz komolyabb sérülésed.

4. próba: szerencse

gyogyul.jpg

Egy pillanatra elterülsz a földön, de amúgy nem lett különösebb bajod. Azért megiszol egy gyógyitalt, nehogy meglepetés érjen.

5. próba: gyógyital

Most már csak meg kell találnod a bogarakat! Talán még el is vezethetnek valahová.

6. próba: irányított vadászat

terkapu.jpg

Végül megpillantod őket egy térkapu mellett, mintha várakoznának. Alig hiszel a szemednek. Eddig csak egy természetesen létrejött térkaput láttál. Biztos ez volt az a fényjelenség. Óvatosan odamész hozzájuk, mikor a kapu hirtelen megnyílik. Valami át akar jönni. Fegyvert rántasz, és felkészülsz a harcra.

7. próba: csata

fergek.jpg

A lény holtan terül eléd. Hirtelen a kis férgek odamennek a holttest mellé, és elkezdenek nyüszögni. Talán az anyjuk lehetett. Egyszercsak bemennek a térkapuba. Már éppen eltennéd a fegyvered, mikor szörnyű ordítást hallasz. Talán áthívják az apjukat. De nem, most látod csak, hogy ez egy sárkány. Nyilvánvalóan nehezebb dolgod lesz. A behemót nyomban rádtámad.

8. próba: csata

Ez a dög is kifekszik előtted. Azonban térkapus kincs helyett lélekgyémántokat rejtett. Nagy örömmel teszed el őket, és indulsz vissza a táborodba.

Vissza a kalandokhoz