Tulajdonságok

A karakter egyik - ha nem a - legfontosabb értékmérője a tulajdonságai.

Alaptulajdonságok

Minden karakter hét alaptulajdonsággal indul. Az alaptulajdonságok két csoportra oszthatók:

Fizikai képességek

Mágikus képességek

Tárgybónuszok

A tulajdonságokra a viselt tárgyak különféle bónuszokat adnak. A tárgybónusz a karakterlapon zárójelben jelenik meg a tulajdonság értéke mögött valahogy így:
Erő 24 (+3)
A tárgybónusz nem számít a tulajdonság fejlesztésekor, illetve a tulajdonságösszeg kiszámításakor.

Tulajdonságok fejlesztése

Kezdetben mindegyik alaptulajdonság 20. A szerencse megkapásakor 1-es szintű.
Bármely tulajdonság eggyel való növelése $x$ szintről $x^2-100$ lélekenergiát vesz igénybe. Ha a szükséges lélekenergia nálunk van és rábökünk az adott tulajdonság melletti add.gif gombra, egy ellenőrző ablak jóváhagyása után a tulajdonság eggyel megnő.
"A specializált tulajdonságot X%-al kevesebb LE fejleszteni" tárgyak a következő tulajdonság szinthez szükséges LÉ küszöb értékét csökkentik!

Szerencse

A nyolcadik tulajdonság a szerencse, melyet a karakter csak akkor kap meg, ha első szövetségében részt vesz a lélekkút felépítésében vagy feltölti a lélekkutat a szükséges mennyiséggel.

A szerencse fejlesztése eltér a többi tulajdonságétól, ugyanis építkeznünk kell hozzá. Ezt megtehetjük részletekben is, ha a szükséges lélekenergiát elköltöttük építésre, a szerencse szintje eggyel nő.
A szerencse eggyel való növelése $x$ szintről $(x+21)^2-100$ lélekenergiát vesz igénybe. Azaz ugyanannyit, mint egy hússzal magasabb alaptulajdonságé.
"A szerencséd fejlesztése X%-al hatékonyabb" tárgyak a fejlesztésre költött LÉ-t szorozzák, és nem a következő szerencse szinthez szükséges lémennyiséget csökkentik!

Tulajdonságösszeg

Fontos mutatója a karakernek a tulajdonságösszeg, ami minden más játékos számára hozzáférhető, szemben az egyes tulajdonságok pontos mértékével. Ha a tulajdonságösszege magas egy karakernek az elrettentésül szolgálhat az esetleges támadók irányában. A tulajdonságösszegbe mind a 8 tulajdonság beleszámít.

Specializáció

20. szinttől az egyéb menüpont alatt elérhetővé válik a specializáció. Minden karakter aki elérte ezt a szintet választhat magának egy tulajdonságot - melyre specializálódik - melynek fejlesztése 10%-kal olcsóbb. A specializáció nem szól örökre, 30 nappal a legutolsó váltás után megváltoztatható. Ha ennél hamarabb szeretne valaki váltani azt is megteheti 10 őskőért cserébe.

Specializáció fokozása

A már feljebb említett specializáció több dologgal is erősíthető, ezáltal magasabb szinteken az eredeti ár töredékéért tudjuk fejleszteni tulajdonságainkat. Itt van néhány példa, hogy ezt hogyan lehet elérni és mi mennyivel csökkenti a kiadásainkat:
-Specializáció: 20.as szinten kapja minden karakter. Az egyébb menüpontban érhető el, és 10%al csökkenti a költségeket.
-Ultraspecializáció: 50. szintű tanulás szakértelem kell hozzá hogy megjelenjen (szóval legalább egy 10. szintű akadémia a szövetségedben). Maximális szintre fejlesztve +20%al erősíti a specializációt.
-0% fertős ultraspec.: ha a karaktered fertőzése eléri a 0%ot (ez eredetileg 68. szinten következik be, ha nem használtál valamilyen egyedi esemény jutalmat, vagy relikviát) lehetősége nyílik egy szakértelmet a maximum szint fölé is növelni 5tel (minden további 10. szint +1 szaki növelésére ad lehetőséget). Amennyiben az ultraspecializációt növeljük, további 2.5%al erősödik a specializációnk
-A tudás könyve relikvia: aukciós házban szerezhető és megnöveli a szakértelmeid lehetséges maximumát 1el. Ez további 0.5% specializációt jelent.
-A fejlődés kryxónium öve: ez a tárgy az eseményeken beszerezhető (vagy a relikviakuponért megvásárolható és továbbfejleszthető) „a fejlődés … öve” jelenlegi legerősebb formája (pontozott rész helyén a bronz, ezüst, arany, platina, mithrill és kryxónium szavak valamelyike szerepel). Ha a birtokodban van, specializált tulajdonságod fejlesztése 4.5%al olcsóbb.
-A(z) … kryxónium pálcája: (pontozott részre a hét alaptulajdonság valamelyike kerül) ugyanúgy szerezhető meg, mint a fejlődés … öve. Előnye, hogy további 4.5%al csökkenti a költségeket (ami nagy szinten soknak számít), hátránya pedig, hogy egy pálca csak egy tulajdonság költségeit csökkenti (több pálcád is lehet, de minden tulajdonságra csak 1).
-A fejlődés hatalma: egy egy Alternativ Fejlődés (röviden AF) képesség. AF-eket 60. szinttől fejleszthetsz, melyek nagyban hasonlítanak a szakértelmekre. Egyetlen eltérés a fizetőeszköz. Ezeket nem LE-ből, hanem AFP-ből (Alternatív Fejlődés Pontokból) fejlesztheted, melyeket akkor kapsz, a tapasztalati pontot szerzel. A fejlődés hatalma 10. szintig fejleszthető, amikor 10%al olcsóbbá teszi a tulajdonságok fejlesztését.
-Sisakok: 99. szinttől kezdve (kereskedelem szakértelemmel hamarább) a lélekkufárnál megjelennek a sisakok. Legelőször a 109. szintű „bűvös maszk” csökkenti 1%al a költségeidet, de később lesznek erősebbek is. Jelenleg a wiki adattárában a legnagyobb ilyen csökkenést a 209es szintű „bíbor maszk” és a szintén 209es „zafír sisak” adják. Ez 3%…
-Pajzsok: tudtommal eredetileg nem volt tervben, hogy ezek a tárgyak is erősítsék a specializációt és ez csak utólag módosult. Ezért vannak csak a magas szintű pajzsoknak specializáció erősítő hatásaik. A legelső a 207. szintű „void erőpajzs” (-0.5%) és itt is több pajzs rendelkezik ezzel a képességgel. Jelenleg a legerősebb a 225. szintű „éjfatty szingularizátor” a maga 1.5%-ával.
-Páncélok: szinte ugyanaz a helyzet, mint a pajzsoknál. Legelőször a 206. szintű „smaragd sárkányvért”-tel találkozhat a végzetúr a játék folyamán. Később a jelenleg legjobb, 1.5%os bónuszú, 224. szintű „démonhercegnői vért”-tel.
-Gyűrűk: néhány epikusból vagy entitásból kiszedett gyűrű tovább növeli a specializációt. A három leggyakoribb ilyen gyűrű a „Bufa gyűrűje” a „Rubin triász” és a „Zafír triász”. Az első azért jó, mert kis szinten is megszerezhető (maga a gyűrű 30. szintű és 5% bónusza van). A második azért jó, mert 10%os a bónusza, ami már nagyon közel van a jelenlegi legerősebbhez. A harmadik inkább a nagy karik kedvence, mert 11%os a bónusza és az a +1% sokat számít a játékban hosszútávon. A jelenlegi legerősebb gyűrű e téren a 250. szintű „Moa specializátora”, amely 11.7%os bónusszal bír.
-Rubin forgácsdarab: ez egy gyűrűbe helyezhető fókuszkristály, melyet relikviaforgácsból vehetsz meg (relikviaforgácsot szintlépéskor kapsz, ha szövetségednek van megfelelő szintű Tudás Fája). +1%al olcsóbbá teszi a fejlesztést.
-3., 17., és 28. szintű megaesszencia: ennek előállítása olyan hosszú leírást igényel, hogy inkább olvasd el itt a wikin a „tárgyak” menüpont alatt az „esszenciák” részt. Lényeg, hogy ez a három esszencia 1, 2, és 3%al növelik a bónuszt (nem adódnak össze egymással, a három közül csak a legnagyobb az érvényes).
-hűségszilánk: 10szilánkot beválthatunk +3 ultraspec.-re, ami 8óráig érvényes. Ez további 1.5%os bónusz.

Akinek van kedve kiszámolni, ez már (abban az esetben ha a felsorolt pontoknál mindenből a legjobbat/maximálisat szereztük meg/fejlesztettük ki) akkor 75,2%al olcsóbb minden fejlesztésünk. Pl.: 1.000.000 (1millió) LE-be kerül egy tulajdonság fejlesztése. Specializálódva rá már csak 248.000 lesz az össz költség. És itt még mindig nincs vége!!!
-A 36. és az feletti esszenciák: mikor megszerezted mind a 35 megaesszenciát, továbbra is lesz lehetőséged újabbat előállítani, de az már mindig ugyanazt a bónuszt fogja adni. Ez nem több, mint +0.1% költségcsökkenés minden újabb megaesszencia után. Az a durva benne, hogy jelenleg semmilyen korlátozás sincs a számukat illetően szóval ELMÉLETBEN összeszedhető a 100%os költségcsökkenés is. (Ez jóeséllyel meg fog változni, amint valaki megközelíti ezt az értéket, de egyenlőre nem tudunk semmilyen maximális határról).